به گزارش پارس، مرتضی دهقان بعد از ظهر امروز در حاشیه برنامه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نظارت بر شرکت‌های هوایی و موسسات هوانوردی به صورت مستمر در تمام فرودگاه‌ها انجام می‌شود اما در ایام تعطیلات نوروزی این نظارت‌ها افزایش بسزایی یافته و مسافران هنگام ورود و خروج با مشکل مواجه نشوند.
 
وی ادامه داد: طرح نوروزی سفرهای حمل و نقل هوایی از روزهای 24 و 25 اسفند آغاز شد، در تمامی ایام اغلب پروازهای نوروزی با نظم و انضباط خاصی در فرودگاه‌های کشور برقرار شده است.
 
دهقان با اشاره به تأخیر برخی پروازها در این ایام به دلیل شرایط نامناسب جوی بیان کرد: در ازای طرح نوروزی، نظارت سازمان هواپیمایی کشور تا 15 فروردین‌ماه در همه فرودگاه‌های کشور 24 ساعته است تا مشکلی در زمینه اعزام و پذیرش و فروش بلیط هواپیما نداشته باشیم.
 
وی بیان کرد: با وجود تقاضای زیاد در سیستم حمل و نقل هوایی اما هنوز در برخی از مسیرهای داخلی بلیط وجود دارد و متقاضیان می‌توانند برای خرید این بلیط‌ها اقدام کنند.
 
وی به انجام روزانه بیش از 200 پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: در این فرودگاه همه پروازها بدون هیچ مشکلی برقرار می‌شود ضمن آنکه 3 فروند هواپیما به عنوان هواپیمای جایگزین در این فرودگاه استقرار یافته‌اند تا در شرایط لازم استفاده شوند.
 
وی همچنین یادآور شد: پروازهای روزانه فرودگاه مهرآباد در ایام پیک سفر نظیر نوروز به بیش از 350 پرواز در روز رسیده است.