به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه جشن پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت جشن سرنگونی سقوط رژیم 2هزار و 500 ساله مستبد و ظالم شاهنشاهی بود، گفت: رژیم طاغوت در برابر استکبار جهانی حقیر و در برابر ملت متکبر بود.

وی بیان کرد: پدر و پسر پهلوی بسیاری از موقعیت‌های مادی و معنوی را در کشور از بین بردند و در برابر نیروهای سلطه‌گر حقیر و وابسته بودند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در برابر همه تئوری‌ها ایستاد، افزود: هیچ کس حتی برخی از مبارزانی که جلوی رژیم طاغوت ایستاده بودند، باور نداشتند که بتوان به حرکت توده‌ها در اعماق جامعه سمت و سویی در یک جهت داد و هماهنگی و انسجام بین اقوام گوناگون کشور به وجود آورد، اما امام راحل همه سحرهای دشمنان را باطل و دین را در همه لایه‌های جامعه وارد کرد.

حجت‌الاسلام معزی، وجود مجلس خبرگان را سبب امیدبخشی به دولت و ملت دانست و بیان کرد: امروز به مدد انقلاب اسلامی ما بواسطه انتخابات در همه زمینه‌ها سرنوشت‌مان را تعیین می‌کنیم و استقلال و آزادی صد در صدی در کشور داریم.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب جریان‌های سوسیالیستی، مارکسیستی و ... با اسلام ادغام شده بودند، گفت: انقلاب اسلامی اسلام ناب را به نمایش گذاشت و امروز مردم از جنوب شرقی آسیا تا شمال آفریقا در حرکت به سمت تمدن اسلامی هستند و انقلاب اسلامی در این حرکت نقش مهمی ایفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور، هلال احمر را یک نهاد مردمی توصیف و بیان کرد: هلال احمر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف خدمت رسانی به مردم حرکت کرد و داوطلبین این جمعیت امروز حلقه وصل نیازمندان و توانمندان هستند. هلال احمر یک سازمان مردم‌نهاد است که از دولت کمک می‌گیرد و به دولت کمک می‌دهد و با سرمایه مردمی به ارائه خدمات می‌پردازد.

حجت‌الاسلام معزی با بیان اینکه باید همواره سعی در ارتقاء فرهنگ دینی داشته باشیم، افزود: حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سبب فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف از جمله ایثار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون جوان در جمعیت هلال احمر کشور فعالیت دارند، بیان کرد: این یک سرمایه عظیم و با ارزش‌تر از سرمایه‌های مادی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: هلال احمر سومین نهاد موقوفه کشور بعد از اداره کل اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی است. به همین دلیل وجود نماینده ولی فقیه در این نهاد به نوعی سبب اعتماد بیشتر مردم و نظارت دقیق بر امور خواهد شد.

 در این مراسم حجت‌الاسلام سیدرضا میرهاشمی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی منصوب شد.

حجت‌الاسلام معین‌السادات، نماینده سابق ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی چندی پیش دار فانی را وداع گفت.