به گزارش پارس به نقل از مهر فیض اله محمدیان چهارشنبه در مراسم تجلیل از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان اهر اظهار داشت: برای کاهش خسارت ناشی از حوادث باید آمادگی لازم بلحاظ مقاوم سازی محل زندگی و آموزش های امدادی را داشته و در مواقع بحرانی بدون هیچ دغدغه ای به  فکر خود و دیگران باشیم.

وی در ادامه گفت: در شهرستان اهر کانون های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب و همچنین بخش آزاد از آموزش های امدادی بهره مند می شوند امسال نیز آموزش های امدادی در شهرستان اهر اعم از روستایی و شهری ادامه خواهد داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اهر با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این جمعیت در حوادث مختلفی از جمله زلزله سال ۹۱ ارسباران، سیل، برف، کولاک و حوادث رانندگی گفت: طبق ارزیابی های انجام شده شهرستان اهر از لحاظ مدیریت بحران رتبه اول دارد.

حجت الاسلام حسن زاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این مراسم با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف و به خصوص زلزله سال ۹۱ ارسباران گفت: اعضای جمعیت هلال احمر در اثر باورهای دینی و علاقه ای که دارند بدون هیچ چشمداشتی به همنوعان خود خدمت می کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم همچنین از تعدادی از امدادگران فعال جمعیت هلال احمر شهرستان اهر تجلیل شد.