به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهرزاد حمیدی امروز(12 بهمن) در مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش دانش آموزی استان کردستان، اظهار کرد: رویکرد حوزه تربیت بدنی و سلامت یک رویکرد درون مدرسه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه مردمان کردستان بهترین پتانسیل‌های ورزشی را دارند، افزود: تمامی رویکردهای وزارتخانه در داخل مدرسه مشخص می‌شود و باید در داخل مدرسه اثربخشی لازم را داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش عنوان کرد: زمانی که در وزارتخانه برنامه‌ای ارائه داده می‌شود باید شاهد نتایج مثبت آن در نزدیکترین مدرسه بود، در این صورت می توانیم این امید را داشته باشیم که در مابقی استان‌ها برنامه‌ها نفوذ پیدا کرده است.

حمیدی، سیاست این حوزه را مدرسه‌محوری دانست و بیان کرد: تمامی اعمال و برنامه‌هایی که قرار است در حوزه تربیت بدنی و سلامت صورت گیرد باید مستقیما در داخل حیاط مدرسه انجام شود.

وی ذکر کرد: اگر مدرسه محوری در تمام کشور فراگیر شود می‌توانیم اهداف و برنامه‌ریزی‌های این حوزه را که در راستای سلامت و ورزش دانش آموزان گسترش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مهم که فعالیتهای ورزشی بهترین فعالیت در مدارس است، عنوان کرد: در گذشته المپیاد دانش آموزی سالانه در کشور برگزار می شد و از 105 هزار مدرسه موجود در کشور تعدادی از دانش آموزان در آن شرکت می‌کردند که مابقی دانش آموزان از حضور در این رقابت ها سهمی نداشتند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان روحیه‌ای حساس دارند و زمانی که در این المپیاد نمی توانستند شرکت کنند غبطه می خوردند و گاهی این مهم باعث مشکلات دیگری هم می‌شد.

حمیدی در ادامه اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش امروزه برای اینکه تمامی دانش آموزان در رقابتهای المپیادی شرکت کنند، المپیاد دانش آموزشی را در دل مدارس برگزار می کند تا همه از این فرصت استفاده کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، دبیران تربیت بدنی را معلم ترین معلمان خواند و خاطرنشان کرد: معلمان تربیت بدنی در زیر نور خورشید و سرمای سوزان زمستان در حیاط مدرسه و به همراه دانش آموزان ورزش می کنند و در کنار آن درس ادب، معرفت و جوانمردی را نیز به آنها نشان می دهند.

وی در ادامه تربیت بدنی را مقوله‌ای جذاب در اجتماع دانست و گفت: امروزه آسیبها و هنجارهای اجتماعی در جامعه رو به فزونی است و باید این معضل در جامعه کنترل شود که در این راه نقش معلمان تربیت بدنی بسیار درخشان است.

وی استعدادهای کردستانی را در زمینه دانشگاهی بسیار درخشان دانست و یادآور شد: از سال آینده مجوز 50 کانون حرکات اصلاحی با نیروهای تخصصی گرفته شده است که از سال آینده این کانون‌ها در استان‌ها مشغول به فعالیت می‌شوند.

در پایان حمیدی، قول تکمیل دو پروژه نیمه تمام را در استان به معلمان داد و افزود: امیدواریم با رایزنی های که انجام داده‌ایم بتوانیم بودجه لازم را برای مابقی پروژه‌های عمرانی اختصاص دهیم.