به گزارش پارس ، یوسف نوری در گفت وگو با ایسنا ، افزود: کل دانش آموزان سال تحصیلی جدید ۱۲ میلیون و ۲۴۲ هزار نفر است که بر اساس مقاطع تحصیلی شش میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی، دو میلیون و ۲۱۲ هزار نفر در مقطع راهنمایی و سه میلیون و ۲۷۰ هزار نفر در مقطع دبیرستان تحصیل خواهند کرد.

 

 

 

وی ادامه داد: ۱۱ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی و یک میلیون نفر نیز در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

 

 

 

به گفته رییس مرکز آمار و فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، امسال از تعداد کل دانش آموزان، ۷۴ هزار نفر را دانش آموزان استثنایی و ۴۵۲ هزار نفر را بزرگسالان تشکیل می دهند؛ ضمن آنکه ۷۵۷ هزار نوآموز نیز در بخش پیش دبستانی اعم از نهادهای دولتی و غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

 

 

 

نوری تصریح کرد: کل فضاهای آموزشی کشور ۹۱ هزار و ۸۳۰ مرکز است که ۳۸ هزار مدرسه شهری و ۵۳ هزار مدرسه روستایی است. همچنین ۴۹ هزار مدرسه در قالب مجتمع ها اداره می شوند و ۳۹ هزار مدرسه به صورت مستقل فعالیت خواهند داشت.

 

 

 

وی درباره تعداد معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری نیز گفت: تعداد کل معلمان و کارکنان، یک میلیون و ۱۳ هزار و ۶۵۵ نفر است که از این تعداد ۴۸۱ هزار نفر را معلمان و کارکنان مرد و ۵۳۲ هزار نفر را کارکنان و معلمان زن تشکیل می دهند.

 

 

 

رییس مرکز آمار و فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین ۳۵۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی، ۲۳۲ هزار معلم در مقطع راهنمایی و ۳۰۷ هزار معلم در مقطع متوسطه فعالیت خواهند داشت که ۶۱ هزار نفر دیگر نیز در بخش اداری و آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان مشغول به کار خواهند بود. ضمن آنکه تعداد معلمان استثنایی نیز ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر است.

 

 

 

وی در ادامه از ارائه پیوست فرهنگی ویژه هوشمندسازی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه از امسال در برخی از مدارس شهر تهران طرح تبلت دانش آموزان اجرایی خواهد شد، به دنبال تهیه پیوست فرهنگی برای معلمان، خانواده ها و دانش آموزان هستیم تا فرهنگ استفاده از فناوری های نو در اختیار آنها قرار گیرد.

 

 

 

نوری اظهارکرد: با توجه به اینکه نسل جدید ارتباطات در جامعه شکل گرفته و استفاده از فضاهای مجازی و سایبری جایگزین سایر ارتباطات شده است، باید پیوست فرهنگی وجود داشته باشد تا فرهنگ استفاده از تکنولوژی هوشمندسازی مدارس تبیین شود و از این رو طرحی آماده شده است که به صورت پایلوت در مدارسی که طرح تبلت اجرایی خواهد شد، این پیوست در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.