به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی گویا با بیان این که موج سنگین آنفلوانزایی را ظرف ماه‌ها و هفته‌های گذشته شاهد بودیم، اظهار داشت : طی هفته‌های گذشته با ویروس آنفلوانزای نوع H1N1 مواجه بودیم که با توجه به این که این نوع ویروس در بین ویروس‌های آنفلوانزای فصلی از شدت بیشتری برخوردار است ، برای خانم‌های باردار و گروه‌های پرخطر، عارضه بیشتری را ایجاد می‌کند بنابراین دریافت واکسن آنفلوانزا برای این افراد ضروری است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها با اشاره به تلاش‌های بسیار انجام شده در کشور برای تشخیص بیماری آنفلوانزا، گفت: بر این اساس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ایران، به دلیل تشخیص به موقع بیماری آنفلوانزا در سطح کشور، رتبه دوم را بعد از کانادا در بین کشورهای دنیا دارد.

دکتر گویا با بیان اینکه در حال حاضر یک آزمایشگاه مرکزی و 13 آزمایشگاه قطب در کشور فعال هستند ، گفت: تشخیص و اطلاع‌رسانی به موقع بیماری به تصمیم‌گیری‌های پزشک و تجویز درمان دارویی برای مبتلایان به این بیماری کمک بسیاری می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها در عین حال شروع موج دوم آنفلوانزا طی هفته‌های آینده در کشور را دور از انتظار ندانست و خاطرنشان کرد: اگر شاهد همه‌گیری موج دوم آنفلوانزا باشیم شدت و بیماری‌زایی آن خفیف‌تر از موج اول خواهد بود و تعداد کمتری به آن مبتلا خواهند شد.

دکتر گویا تاکید کرد: باید آمادگی خود را برای مواجهه با این بیماری حفظ کنیم و مردم نیز همچنان توصیه‌های بهداشتی و نکات بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت کنند.

به گزارش وب دا، وی تصریح کرد: به محض این که تغییری در وضعیت فعلی بیماری آنفلوانزا مشاهده کردیم، اطلاع رسانی خواهیم کرد.