به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ مهدی نوید ادهم با اشاره به تغییر جدول برنامه درسی شاخه نظری در دوره متوسطه دوم، اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش جدول برنامه درسی رشته علوم تجربی بررسی و تصویب شد.

وی افزود: براساس این جدول دانش‌آموزان در شاخه نظری 35 ساعت در هفته به مدرسه می‌آیند و هر زنگ درسی آنها 50 دقیقه خواهد بود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: عناوین و محتوای دروس شاخه نظری براساس مفاد سند تحول بنیادین تغییرات اساسی پیدا کرد به دلیل آنکه براساس این اسناد هدف آموزش و پرورش در این دوره تحصیلی صرفاً آماده‌کردن دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه و ورود به بازار کار نیست بلکه هدف آماده‌کردن دانش‌آموزان برای کسب شایستگی‌های لازم جهت زندگی، مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

نوید ادهم تصریح کرد: براساس این تغییر برخی از عناوین مانند آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی ثابت ماند و ساعات برخی دروس مانند آموزش زبان و ادبیات فارسی، زبان‌های خارجی و تربیت بدنی تغییر کرد به عنوان مثال در رشته تجربی دانش‌آموزان در هفته 4 ساعت درس زبان و ادبیات فارسی خواهند داشت.

وی بیان کرد: برخی دروس جدید دیگر نیز به شاخه نظری اضافه شده است. به عنوان مثال می‌توان به خوشه آموزش مهارت‌های زندگی اشاره کرد که تمام دانش‌آموزان رشته تجربی باید درس مدیریت خانواده یا تفکر و سواد رایانه‌ای و یا درس هنر را طی کنند.