به گزارش پارس به نقل از اشرف زهره‌وند نخبه بسیج فرهنگیان اظهار داشت: 21 سال سابقه تدریس دروس زبان انگلیسی و جامعه‌شناسی در دبیرستان‌های شهرری را دارم، دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی و سابقه تدریس در دانشگاه فرهنگیان از جمله فعالیت‌های علمی‌ام است.

وی ادامه داد: 13 سال عضو بسیج فرهنگیان و عضو شورای تخصصی زبان انگلیسی دفتر تألیف کتب درسی بوده و مدرس آموزش خانواده هستم.

زهره‌وند افزود: اعتقاد دارم معلم علاوه بر مهارت علمی باید نگاه علمی و مهارتی در کار داشته باشد؛ دانش‌آموزان 15 تا 20 درصد اوقات مدرسه، دروس مختلف را یاد می‌گیرند اما ما هیچ وقت یاد نمی‌گیریم چطور در درس‌های مختلف پرسش کرده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

این نخبه بسیج فرهنگیان با اشاره به راه حل در این زمینه افزود: راه حلی که پیدا کرده‌ام این بود که باید نسبت به موضوعات مختلف آگاهی داشته و اطلاعات ما به‌روز باشد. بنده 6 جلد کتاب درخصوص «فرهنگ کار، جامعه‌شناسی دورکاری، اقدام‌پژوهی در آموزش و پرورش،‌ الگوی فرهنگ ملی کار» و دو کتاب زبان تخصصی تألیف کرده‌ام.

زهره‌وند تصریح کرد: اگر در تعریف آموزش و پرورش، «آموزش» را ابتدا می‌آوریم، نه اینکه اهمیت آن بیش‌تر است، بلکه ابزاری است که فرزندان‌مان را درست تربیت کنیم، اما متأسفانه مقداری از تربیت دانش‌آموزان غافل مانده‌ایم.