به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حامد علامتی در نشست خبری که امروز به منظور اعلام جزییات طرح «مدرسه انقلاب» ترتیب داده شده بود، با بیان اینکه چهارمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در 3500 مدرسه متوسطه دوم در دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته نمایشگاه‌ها در 3000 مدرسه برپا شده و امسال ظرفیت ما 3500 مدرسه است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در متوسطه اول اختیاری است اما اگر مدرسه‌ای متقاضی برپایی این نمایشگاه باشد، مخالفتی نخواهیم داشت و پیش‌بینی می‌کنیم 10 درصد نمایشگاه‌های ما در مدارس متوسطه اول دایر شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه ثبت‌نام از مدارس از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شده است گفت: اولویت ما این است که دانش‌آموزان در مدرسه خودشان فعالیت کنند اما اگر مدرسه‌ای امکان برگزاری نمایشگاه را نداشته باشد می‌تواند به مدرسه‌ همجوار خود مراجعه کند. در هر صورت خلاقیت و ابتکار با دانش‌آموزان است.

علامتی در ادامه به سیاست‌های تمرکززدایی در برنامه‌های اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان اشاره و عنوان کرد: ماموریت اصلی اتحادیه نیروسازی و جریان‌سازی است. نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب نیز در راستای تحقق این ماموریت برپا می‌شوند و ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوانان نسبت به جبهه حق در تقابل باطل، آشناسازی دانش‌آموزان با شخصیت و آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، تقویت روحیه انقلاب و انگیزه دانش‌آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی و جهانی و تمدن نوین انقلاب اسلامی و برانگیختن خلاقیت، توانمندی و نوآوری دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف ما در این طرح هستند.

وی در ادامه گفت: این نمایشگاه‌ها دارای سه فصل «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» هستند و بررسی کارنامه سیاه پهلوی، بررسی الگو و شخصیت‌های انقلابی، بررسی دانش‌آموزان و زنان انقلابی از جمله موضوعات سرفصل «دیروز ما» خواهند بود و بررسی شخصیت مقام معظم رهبری، آیین شهر در انقلاب و موضوع استکبارستیزی در سرفصل «امروز ما» گنجانده شده‌اند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: بررسی فروپاشی نظام سلطه و تشکیل دولت مهدوی که زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است نیز در سرفصل «فردای ما» بررسی می‌شود.

علامتی در پایان اظهار کرد: نتایج نهایی برگزیدگان نمایشگاه مدرسه انقلاب 15 مردادماه سال آینده اعلام و مراسم تقدیر از این برگزیدگان در شهریورماه سال آتی برگزار خواهد شد.