به گزارش پارس، جلسه همفکری در خصوص بررسی مشکلات محله یافت آباد منطقه 17 باحضور دکتر محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در جمع شورایان، هیئت امنا، امامان جماعت، نخبگان و جمعی از اهالی محله برگزار شد.

در ابتدای جلسه پیرهادی با اشاره به اینکه بودجه سال 95 شهرداری انقباضی است. وی همچنین بیان کرد باتوجه به کاهش در آمد شهرداری تهران روند پیشرفت و ساخت مترو کند شده و متاسفانه دولت قبلی و فعلی به وظایف خود مبنی بر تامین 50% از هزینه گسترش شبکه حمل و نقل مترو عمل نکردند و انتظار داریم حداقل شهرداری را در گرفتن وام و تسهیلات داخلی و خارجی حمایت کنند.

وی گفت: بسیاری از اتوبوس هایی که اکنون در شبکه حمل و نقل شهری هستند فرسوده است و باید از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شوند.

در این بازدید که اعضای شورایاری محله یافت آباد حضور داشتند، مشکلات محله از سوی شورایاری مطرح شد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام حسینی از اعضای هیئت امنای محله ضمن تاکید بر اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین ضعف های شهرداری را عدم مدیریت هزینه ها برشمرد و افزود با حل این مشکل بسیاری از مشکلات شهرداری حل خواهد شد و همچنین خواستار اجرای طرح مسجد محوری جهت موفقیت برنامه های فرهنگی شد.

قاسمی از اعضای شورایاری نیز یکی از معضلات اصلی محله را ترافیک و کمبود وسیله حمل و نقل عمومی دانست و خواستار ایجاد یک ایستگاه مترو در محله یافت آباد گردید.

محمدی از دیگر اعضای شورایاری از ساخت مجتمع های بزرگ تجاری در کنار بزرگراه سعیدی انتقاد نمود و آن را باعث مشکلات عدیده در آینده دانست.

در ادامه پیرهادی ضمن اشاره به اهمیت وجود ایستگاه مترو در محله گفت باید بررسی کنیم که در صورت امکان در محله یافت آباد ایستگاه مترویی ایجاد شود.

وی حضور مسئولین در سرای محلات و بررسی مشکلات شورایاری را از وظایف شهرداری دانست و گفت به شهردار و عوامل زیر مجموعه آن یادآوری تا تعامل بهتری با شورایاری داشته باشند.

ملکی عضو دیگر شورایاری نیز کمبود فضای ورزشی و فرهنگی را از مشکلات اساسی محله عنوان نمود و پیشنهاد داد در ساخت مساجد پیش بینی مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی و در صورت لزوم استفاده در مواقع بحران صورت پذیرد.

کرمی از اعضای شورایاری؛ کارخانه پلاستیک سازی شاهین را به دلیل ایجاد آلودگی از معضلات محله دانسته و خواستار جابه جایی این کارخانه گردید. وی همچنین توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت وسازها و المان های شهری را ضروری دانست.

موحدی خواستار همکاری بیشتر مدیران شهرداری با شورایاری و سرای محله شد و همچنین پیگیری وضعیت ورزشگاه نیمه کاره ساخته شده در این منطقه را از اولویت ها دانست.

دکتر پیرهادی ضمن اشاره به اینکه باید کارگاه ها و صنایع مزاحم از سطح شهر جمع آوری شود، گفت روند بررسی در کمیسیون بند 20 به گونه ای است که در ابتدا سعی می کنیم تا با رفع مشکل از تعطیل شدن کارگاه و بیکار شدن شاغلین آن جلوگیری کنیم ولی اگر موثر نبود و خسارات به مردم جبران ناپذیر باشد قطعاً دستور پلمپ صادر می شود.

بخشا مدیر محله یافت آباد نیز با اشاره به این که روزانه به بیش از 1000 نفر از ساعت 8 صبح تا 12 شب در این سرای محله خدمات ارائه می شود، افزود در این سرای محله تلاش شده است تا برای آقایان محله هم موقعیتی ایجاد شود تا بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.

بیابان گشت از دیگر اعضای شورایاری هم کمبود فضاهای ورزشی و فرهنگی را از مهمترین مشکلات محله برشمرد.

محمدی از اعضای شورایاری به تقویت مساجد و اجرای طرح مسجد محوری تاکید نمود.

غنی نژاد عضو دیگر شورایاری نیز به مشکلات طرح تفصیلی و بافت فرسوده محله اشاره نمود و خواستار حل این مشکلات گردید.

مالکی دبیر شورایاری نیز با تشکر از اعضای شورایاری و هیئت امنای محله به جمع بندی مشکلات مطرح شده پرداخت و خواستار پیگیری برای حل این مشکلات گردید.

در انتها پیرهادی با اشاره به اینکه شهرداری موظف است تعامل خوبی جهت بازسازی بافت فرسوده با شهروندان داشته باشد و قوانین مربوط در خصوص بافت فرسوده را رعایت کنند و نسبت به طرح تفصیلی نیز موارد مشکل ساز را جهت بررسی و پایش در طرح تفضیلی با معاونت شهرسازی در میان خواهم گذاشت در نهایت تمام درخواست های شما بصورت کتبی با شهرداری و زیر مجموعه های مربوط ارسال می شود و پس از پیگیری و پاسخ، نتایج را شورایاری اعلام می کنیم و تلاش می کنیم تا با پیگیری مشکلات مطرح شده را حل نماییم.