به گزارش پارس به نقل از تهران سما محسن پيرهادي در واكنش به حضور شهردار تهران و معاون شهرسازي در جلسه غيرعلني شوراي شهر به منظور پاسخ به برخي شبهات و سوالات يكي از اعضاي شوراي شهر در خصوص ساخت هتل اسپيناس 2 تصريح كرد: با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته از جوانب مختلف روند ساخت اين مجموعه، بايد بگويم در هتل اسپيناس 2 چنين فاجعه‌اي رخ نداده كه منجر به هيجانات رسانه‌اي و رفتارهاي به دور از عقلانيت شود.   

وي ادامه داد: به همين دليل رئيس شوراي شهر بررسي كارشناسانه و به دور از احساسات تخلفات احتمالي اين پروژه را به دو كميسيون نظارت و شهرسازي ارجاع داده است تا از طريق كارشناسان حاذق و مجرب، راي نهايي به سمع و نظر اعضاي شورا برسد. 

وي با تاكيد بر اينكه نبايد فراموش كنيم كه نظارت همچون لبه برنده يك چاقو است، افزود: در روند نظارت اگر به سمت افراط تمايلي صورت گيرد، آسيب جدي به بحث سرمايه‌گذاري‌ها وارد مي‌شود و اگر هم به تعهدات لازمه عمل نشود، از بررسي‌ و اظهارنظرهاي كارشناسانه فاصله مي‌گيريم. 

اين نماينده مردم تهران در شوراي چهارم تهران عقلانيت و پرهيز از هرگونه تصميم‌گيري و اظهارنظرهاي احساسي را لازمه حضور اعضا در شوراي شهر دانست و افزود: در پروژه هتل اسپيناس 2 شاهد آن هستيم كه يكي از سرمايه‌گذاران به جاي آنكه در زمينه خانه‌سازي سرمايه‌گذاري كند، به صنعت گردشگري و توريسم ورود كرده است. مسئله مهمي كه ممكن است با اظهار نظرهاي احساسي، منجر به دلسردي و ركود در زمينه اين صنعت مهم كه تهران در آن دچار فقر است، شود.

پيرهادي با اشاره به اينكه در طرح موضوع تخلفات هتل اسپيناس 2 بي‌انصافي‌هايي از سوي برخي اعضاي شورا صورت گرفته است، تصريح كرد: اگر نگاهي به سابقه صنعت گردشگري و آماده‌سازي‌ زمينه‌هاي توسعه اين صنعت بيندازيم، در مي‌يابيم كه در سي سال گذشته تهران با وجود آنكه پايتخت ايران است، اما يكي از محروم‌ترين شهرهاي كشور در حوزه ساخت هتل‌هايي با استانداردهاي بين‌المللي بوده است. از همين رو معتقدم نبايد با جريان‌سازي‌هاي خبري آن هم با چاشني هيجانات، هم شهر و مديريت شهري را متضرر كنيم و هم توسعه صنايع مختلف را.

عضو كميسيون نظارت شوراي شهر ادامه داد: ممكن است در روند ساخت پروژه اسپيناس 2 تخلفاتي هم صورت گرفته باشد، اما در بررسي‌هاي اوليه‌ از اسناد و مداركي كه در اختيار اعضاي شورا قرار گرفت، هنوز تخلفي را كه تا اين اندازه موجب دلنگراني برخي اعضاي شورا شده باشد را نديده‌‌ام. به طور مثال در بررسي‌هايم مشخص شد 68هزار متر مربعي كه از ابتدا قرار بود در مساحت كل طبقات اين هتل رعايت شود، به درستي از سوي مالك ساخته شده است. 

پيرهادي يكي از دستاوردهاي مهم ساخت چنين پروژه‌هايي را توسعه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و ايجاد اشتغال پايدار در شهر دانست و يادآور شد: با توجه به توضيحات شهردار تهران به همراه معاون شهرسازي، به نظر مي‌رسد بهتر است اعضاي شوراي شهر با در نظر گرفتن ملاحظات مسئوليتي كه بر عهده دارند، در خصوص اين پروژه اظهار نظر كنند. چراكه دود هرگونه اشتباه و ابراز عقيده‌اي بر مبناي احساسات و هيجانات، به چشم مردم، مديريت شهري و بخش سرمايه‌گذاري مي‌رود. 

رئيس كميته نظارت شورای شهر تهران خاطر نشان كرد: اهالي ساختمان بهشت تهران بايد همواره بكوشند با رعايت قوانين بالادستي و با تكيه بر نظر كارشناسان بر روند توسعه شهر نظارت داشته باشند تا از هرگونه بي‌انصافي و فرصت‌سوز‌هاي احتمالي در مسير توسعه شهر پرهيز شود. ضمن آنكه رسانه‌ها نيز بايد از رفتارهاي هيجاني پرهيز كنند زيرا اظهارنظرهاي احساسي هم به ضرر نمايندگان مردم در شوراي شهر خواهد بود و هم تك تك شهروندان.