به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاراناگر روزی تهدیدی برای استان تهران و ساکنانش پیش آید مطمئنا خروج اضطراری جمعیت بیش از حد ظرفیت این استان با وجود مراکز تجاری و صنعتی فراوان دردسرساز خواهد شد. با این حال تاکنون طرح جامعی مختص شهر تهران برای نجات ساکنان این شهر و به حداقل رساندن خسارات آن در حوزه پدافند غیرعامل در نظر گرفته نشده است و با وجود اینکه از عمر ناکامی تلاش برای تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان تهران بالغ بر 2 سال می‌گذرد، اکنون استانداری تهران از شروع عملیات تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل و خروج اضطراری به شکل آزمایشی خبر می‌دهد.

 
*از تلاشی بی‌نتیجه تا همتی دوباره
 
طرح جامع پدافند غیرعامل با الهام از طرح آمایش استان تهران با گذشت 2 سال و نیم از تلاش مسئولان ذیربط برای تهیه آن به بن بست رسیده و اکنون خبر از شروع مجدد آن با حل مشکلات حاضر در مسیر به گوش می‌رسد.
 
عزیزاله خسروجردی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری تهران در این باره می‌گوید: شاید نزدیک به 2سال و نیم می‌شود که درگیر تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان تهران هستیم ولی به دلیل برخی مشکلات نتوانسته‌ایم این طرح را به نتیجه برسانیم و تا زمان حل این بن بست‌ها همچنان از تهیه آن باز خواهیم ماند.
 
وی در ادامه معتقد است: جلساتی با مجری طرح‌های تخصصی پدافند غیرعامل در سطح کشور انجام شده است و با استفاده از این فرصت تلاش بر شروع اقدامات تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان تهران قبل از پایان امسال را داریم.
 
*خروج اضطراری جمعیت تهران آزمایش می شود
 
مطالعه و تحقیقات برای تخلیه و اسکان اضطراری جمعیت استان تهران و آزمایش عملی این مطالعات برای شرایط جمعیت کنونی پایتخت بسیار لازم است و این موضوع مسئله ای است که تا کنون اقدامی در خصوص اجرای آن انجام نشده ولی حالا خبر از تخلیه و اسکان جمعیت تهران به شکل آزمایشی به گوش می‌رسد.
 
خسروجردی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری تهران در این خصوص می‌گوید: با ورود یک شرکت و مطالعه در خصوص محل‌های اسکان و مسیرهای مواصلاتی طرح خروج اضطراری جمعیت تهران در شرایط بحرانی در پایتخت به شکل پایلوت انجام خواهد شد.
 
*مراکز پرخطر تهران شناسایی می‌شود
 
استانداری تهران دستور داده شناسایی و مطالعه ویژه مراکز پرخطر پایتخت در تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل استان تهران گنجانده شود.