به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد پرورش با اعلام تولید ۲۵ درصد آب شُرب کشور در تهران در روزهای گرم تابستان گذشته گفت: روزانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در تهران و یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب در سایر نقاط استان مصرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در کل کشور پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب شرب تولید می شود اظهارداشت: یک میلیارد و ۲۵ میلیون مترمکعب (۲۵ درصد) از حجم کل آب شُرب تولیدی در کشور در استان تهران تولید می شود.

پرورش مصرف آب تهران در پیک مصرف (تابستان ۹۲) را ۴.۵ میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دیگر جایی در تهران برای سد زدن وجود ندارد، باید اولویت استفاده از پساب آب و استفاده از آب های غیرمتعارف از تهران آغاز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب پساب در استان تهران تولید می شود گفت: ۸۰۰ میلیون مترمکعب از این میزان در شهر تهران و ۶۰۰ میلیون مترمکعب در مابقی شهرهای استان تهران تولید می شود.

پرورش اظهارداشت: در حالی که پیش از این، تنها ۱۸ درصد از جمعیت تهران زیرپوشش خدمات شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب بودند، اکنون ۵۸ درصد تهرانی ها زیر پوشش این خدمات قرار دارند و برنامه ریزی شده که تا پایان سال ۹۳ این میزان به ۷۰ درصد برسد.

این مقام مسئول در آبفای استان تهران تاکید کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه فاضلاب در تهران انجام شده و خدمات فاضلاب تهران در حال رشد است. وی افزود: اگر طرح فاضلاب تهران با مشارکت مردم اجرا شود، ۸۵۰ میلیون مترمکعب پساب تولید می شود.

پرورش به افزایش جمعیت و افزایش مصرف آب اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط گفته شده، هیچ راهی به جز استفاده از پساب وجود ندارد. وی با بیان اینکه در برخی از شهرهای جهان تا ۱۰ بار بازچرخانی آب انجام می شود گفت: در حال حاضر ظرفیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب تولید پساب در استان تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی در دو تا سه نقطه از تهران پساب تصفیه خانه ها در اختیار شهرداری قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ما شبانه روز تمام وقت خود را می گذاریم تا یک لحظه آب قطع نشود و در میان بحران شدید آب، بازچرخانی آب یکی از راه حل های خوب کمک به بحران آب است.