به گزارش پارس به نقل از مشرقسومین نشست وزیر و تمامی معاونان ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در محل این وزارتخانه برگزار شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات به عنوان آخرین سخنران پس از شنیدن نظرات معاونان خود و فعالان بخش خصوصی پشت تریبون رفت که نوبت‌بندی فضای صحبت واعظی را تعیین کرد.

وی در مورد انتقاد یکی از اعضای سازمان صنفی رایانه‌ای که گفته بود، در 2.5 سال گذشته خسته و برای 1.5 سال آینده ناامید شده است، گفت: چگونه باید بگوییم که می‌خواهیم بخش خصوصی فعال شود، اما معنی این حرف این نیست که جای دولت و بخش خصوصی عوض شود.

واعظی گفت: مگر هر شرکتی بخواهد تشکیل شود، باید مادام العمر حمایت شود، در سیلیکن‌ ولی (دره شن) آمریکا نیز شرکت اپل که معادل همراه اول در کشور ما است، شرکت‌هایی را تحت حمایت دارد.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: در حوزه IT پول در لایه دسترسی است که بخش دسترسی را کامل به بخش خصوصی داده‌ایم.

وی خطاب به این منتقد گفت: هیچ گاه از زیرمجموعه‌ام دفاع نکرده‌ام و همیشه از آنها طلب‌کار بوده‌ام، اما به گونه‌ای صحبت کردید که انگار همکاران من در 2.5 سال گذشته هیچ کاری نکردند و در یک سال چند ماه باقیمانده نیز نمی‌خواهند کاری کنند و برای مثال با تمام فشارهایی که روی وزارتخانه بود، پهنای باند را افزایش دادیم.

واعظی همچنین در پاسخ به منتقد دیگری که خود را بازنشسته دستگاه دولتی و فعال در بخش خصوصی معرفی کرده و با ذکر مثالی از سفر ژاپن اعلام کرد که گیر روند را در مشغول شدن مسئولان دولتی در جزئیات و در نتیجه در دسترس نبودن مدیران یافته، گفت: بیش از 10 بار به ژاپن سفر کردم که خلاف آنچه شما می‌گویید در ژاپن مسئولان در دسترس نیستند و خود شما در پست دولتی که بودید، چقدر در اتاق‌تان به روی مردم باز بوده است.

وی در نهایت خطاب به یکی از معاونان خود نتیجه‌گیری کرد: قرار نیست جلسه بگذاریم از هم انتقاد کنیم و عده‌ای متهم و عده دیگر مطالبه‌گر باشند.

واعظی  گفت:‌ قرار بود چون فکر می‌کردیم مفید است سالی سه الی چهار بار این جلسه را برگزار کنیم و حالا اگر این جلسات مفید است و برای ادامه به چارچوبی رسیدید استمرار پیدا کند و در غیر این صورت مانند وزارتخانه‌های دیگر برگزار نشود.