پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان شهریور لایحه ساماندهی دکل هاي مخابراتي را تقدیم شورای شهر می کنیم به محض تصویب لازم الاجرا خواهد بود. 

رضا تقی پور در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت :ما برای  اینکه به طور کلی و جامع  دکل های مخابراتی ساماندهی شود  جلسات متعددی با حضور همه نهاد های در گیر و موثر در این موضوع  برگزار کردیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود:طی این جلسات یک پیش نویسی تحت عنوان الزام به  ساماندهی  دکل ها و آنتن ها در شهر تهران تهیه شد.

وی اظهار داشت: طی 4 جلسه کارشناسی و مدیریتی با حضور نمایندگان همه دستگاه ها وزارت ارتباطات، راه و ترابری ،وزارت بهداشت وسازمان  محیط زیست  این پیش نویس نهایی شده  و ما آخرین ویرایش را  در خصوص ساماندهی دکل ها و آنتن ها آماده کردیم که یک بار دیگر نظر اعضای این جلسات  را بگیریم و تقدیم شورای شهر کنیم.

تقی پور با اشاره به اینکه بیش از  4 ماه است که  این کار آغاز شده تصریح کرد:  بخش عمده اشکال عدم ساماندهی این دکل هل  در این بوده که مقرراتی که وجود دارد یکپارچه نبوده به طور مثال اپراتورها مجوز ایجاد شبکه دارند اما  برای جاییابی دکل ها و آنتن ها مقررات خاصی را  باید رعایت کنند وچون این مقررات یکپارچه نبوده و سبب به وجود آمدن مشکل شده است.

وی با بیان اینکه  آیین نامه های موازی این خلا را ایجاد کرده که این مشکل بیافتد اظهار داشت : قطعا با یکپارچگی  این مشکلات حل می شود و دکل ها ساماندهی می شوند.

تقی پور خاطر نشان کرد: تا پایان شهریور لایحه ساماندهی دکل ها را تقدیم شورای شهر  می کنیم به محض تصویب لازم الاجرا خواهد بود.