به گزارش پارس به نقل از مهر، عباس آخوندی با اعلام اینکه با شروع راهداری زمستانی برای سهولت تردد هموطنان، ۱۴ هزار و ۸۶۳ راهدار و ۹۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۱۵۳۳ اکیپ راهداری و ۶۴۹ راهدارخانه‌ در جاده‌های کشور مستقر هستند، گفت: با توجه به اعلامیه‌ها و اخطاریه‌های پیش بینی برف توسط سازمان هواشناسی کشور از روز جمعه ۱۳ آذر ۹۴ در مناطق استان‌های شمال غرب، شمال، مرکز و شرق کشور، اطلاع رسانی آن از طریق مرکز مدیریت راه‌های کشور به ادارات کل راه و شهرسازی و حمل ونقل و پایانه‌های استان‌ها به منظور آمادگی برای انجام فعالیت‌های مربوطه انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، اصفهان، سمنان، مازندران، گلستان و خراسان‌های رضوی و شمالی بارش برف به طور گسترده‌‌تری داشته‌ایم.

وی افزود: بارش از غرب کشور شروع شد و محورهای ارتباطی را تحت تاثیر قرار داد که با رعایت تمهدیات و حضور راهداران و دستگاه‌های خدمات رسان در محورهای مواصلاتی کشور هیچ گونه حادثه جانی برای مسافران عزیز نداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، گفت: کولاک شدید در برخی محورهای استان‌های قزوین، زنجان، مرکزی، همدان، مازندران، تهران و سمنان موجب انسداد محورهای آزادراهی و راه‌های اصلی شد که بیشترین مشکل در استان قزوین بوده است.

آخوندی تصریح کرد: برای حفظ ایمنی تردد هموطنان، برخی از این محورها با هماهنگی پلیس راه انسداد موقت داشته‌اند و در حال حاضر کلیه راه‌های شریانی، اصلی و فرعی کشور باز است و آزادراه قزوین –زنجان نیز با تلاش همکاران راهدار صبح امروز بازگشایی شده است.

وی اعلام کرد: در سه روز شبانه روز گذشته برای عملیات بازگشایی راه‌های کشور چندین مرتبه نمک‌پاشی و برف روبی توسط راهداران صورت گرفته است که این حجم بارش و انجام عملیات راهداری در ۱۰ سال گذشته در این فصل سال سابقه نداشته است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان به شهروندان توصیه کرد که با توجه به شرایط جوی در مناطق مختلف کشور از انجام سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت لزوم در هنگام تردد در جاده‌ها ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم سفرهای زمستانی و کنترل فنی وسیله نقلیه خود، ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مسئولیت اجتماعی خود را در حفظ جان سرنشینان وسیله نقلیه خود در نظر داشته باشند.

ذکر این نکته ضروری است که تعدادی از هموطنان در راه مانده، در راهدارخانه‌های کشور مستقر شدند و در ایام سفر به اربعین نزدیک به ۳۳۴ هزار تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور برقرارشده است.