به گزارش پارس به نقل از  مهر،احد وظیفه ضمن بیان این مطلب گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز جمعه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود اما از اواسط وقت روز شنبه برای استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز یکشنبه برای مناطق وسیع‌تری از شمال غرب و غرب و به تدریج سواحل غربی دریای خزر بارش پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: این‌بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

به گفته وظیفه، از صبح روز دوشنبه دامنه بارش شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های غربی البرز، و نیمه غربی سواحل جنوبی دریای خزر را فراخواهد گرفت و در بعدازظهر این روز به جنوب غرب کشور خواهد رسید.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه روز سه‌شنبه در کل نیمه غربی کشور فعال خواهد بود، گفت: همچنین برابر آخرین پیش‌بینی‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس نقشه‌های پیش‌یابی از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و سبب بارش باران، برخی نقاط رعد و برق وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف می‌شود گفت: روز یکشنبه نیز شمال غرب و بخش‌هایی از غرب این وضعیت تداوم خواهد داشت و این سامانه روز دوشنبه علاوه بر شمال غرب و غرب، غرب دریای خزر، مناطقی از جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های غربی البرز را در بر می‌گیرد.

وظیفه با بیان اینکه در روز سه‌شنبه نیز علاوه بر نواحی ذکر شده،‌ دامنه‌های مرکزی البرز و بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی زاگرس تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت، گفت: بر این اساس وضع هوای کشور از بعدازظهر شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران، وزش باد، برخی نقاط رعد و برق و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و در روز یکشنبه نیز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان و اردبیل بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گفته وی در روز دوشنبه نیز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، اردبیل، همدان، مرکزی، لرستان و گیلان بارش باران و برف، وزش باد و در استان خوزستان رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است و از این رو توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها در مناطق فوق به کار گرفته شود.

مدیر کل پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز شنبه کمی ابری درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی و دربعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز 6 و 15درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری درپاره ای نقاط وزش باد در اواخروقت ابری با احتمال بارش همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 14 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی در رابطه با آخرین پیش‌بینی‌های وضعیت جوی استان‌های هم‌مرز با عراق اینگونه بیان کرد: آسمان استان ایلام فردا بتدریج ابری دربعدازظهر بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد با حداقل و حداکثر -1 و 14 درجه و در روز یکشنبه نیز ابری درپاره ای نقاط بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای 0و 12درجه پیش‌بینی می‌شود.

در استان خوزستان نیز آسمان برای امروز کمی ابری درپاره ای نقاط مه صبحگاهی در اواخروقت ابری با حداقل و حداکثر دما نیز 10و 26 درجه سانتیگراد بالای صفر و در روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط رگبارورعدوبرق و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای 11 و 24 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

همچنین آسمان استان کرمانشاه نیز در روزشنبه ابری درپاره ای نقاط بارش باران در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد و حداقل و حداکثر 1- و 14درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه نیز آسمان این استان ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف و مه آلود با حداقل و حداکثر 0 و 12درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود