به گزارش پارس به نقل از فارس، آرش رحمتی دقایقی اظهار داشت: طی روزهای اخیر و با توجه به تعطیلات سه روزه پایان هفته، میزان مسافرت‌های برون‌شهری در البرز افزایش یافته است.

وی افزود: از سوی دیگر البرز به دلیل اینکه از محورها و جاده‌های برون‌شهری مهم و ملی سود می‌برد، به نوعی پل ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور به شمار می‌آید و همین امر منجر به افزایش ترددهای برون‌شهری در این استان شده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز  تصریح کرد: متاسفانه افزایش مسافرت‌های برون‌شهری منجر به افزایش تصادفات جاده‌ای می‌شود و امروز 2 تصادف زنجیره‌ای با 9 تصادف در محورهای این استان گزارش شده است.

رحمتی گفت: تصادف نخست در محور کرج – چالوس رخ داد و بر اثر آن سه خودروی پژو پارس، پژو آردی و تاکسی سمند با هم برخورد کردند.

وی بیان داشت: بر اثر این تصادف پنج نفر مصدوم شدند که با اعزام نیروهای امدادی و درمانی به محل، مصدومان با 2 دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل و هم اکنون مراحل درمانی آنها در حال پیگیری است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: حادثه دوم دقایقی بعد در محور کرج – قزوین و بین سه خودروی نیسان، پراید و کامیون رخ داد که متاسفانه در این حادثه نیز چهار نفر مصدوم شدند.

رحمتی گفت: مصدومان این حادثه سه مرد و یک زن هستند که با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام صادق (ع) در شهرستان ساوجبلاغ منتقل شدند.

وی با اشاره به اعلام هواشناسی استان البرز مبنی بر بارش باران و برف در محورهای کوهستانی این استان گفت: رانندگان باید پیش از سفر از سلامت فنی خودروی خود مطمئن شده و از وضعیت و شرایط جوی راه‌ها نیز اطلاع حاصل کنند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز  در پایان اظهار داشت: امیدواریم با رعایت قانون از سوی رانندگان، روزهای پایانی هفته با کمترین حادثه‌ای در جاده‌ها سپری شود.