به گزارش پارس به نقل از فارس سرهنگ رضا سلبی اعلام کرد: در ساعت ۱۸: ۱۰ روز گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در کیلومتر ۱۲ محور دامغان - سمنان در استان سمنان، یک نفر جان خود را از دست دادند و ۴ نفر مجروح شدند که علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پراید اعلام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ساعت ۱۰: ۳۰ روز گذشته بر اثر برخورد بین یک دستگاه سواری پژو پارس - وانت نیسان و ۳ نفر عابر پیاده در کیلومتر ۳۷ جاده چترود به کرمان، ۵ نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پژو پارس اعلام کردند.

سرهنگ سلبی گفت: در ساعت ۲۱: ۳۰ روز گذشته بر اثر تصادف بین یک دستگاه وانت تویوتا با یک دستگاه وانت نیسان در استان سیستان و بلوچستان، ۵ نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را حرکت در خلاف جهت از جانب راننده وانت تویوتا اعلام کردند.

وی افزود: با بررسی تصادفات روز گذشته مهمترین علل حوادث عدم توجه به جلو ۳۹ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه ۱۵.۷ درصد، انحراف به چپ ۱۱ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۱۱ درصد و خستگی و خواب آلودگی ۹.۳ درصد بوده است؛ همچنین ۳۷ درصد از تصادفات مذکور مربوط به واژگونی خودروها و ۱۵ درصد آن نیز مربوط به برخورد با عابرین پیاده بوده است.