به گزارش پارس،به نقل از فارس

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حبشی‌زاده مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش‌آ‌موزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اظهار داشت: حوزه کاری‌ ما، رشد، ارتقای اخلاقی، معرفتی و بصیرتی همه دانش‌آموزانی است که عضو بسیج می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به مدل جدید ساماندهی که حدود 4 سال است تحت عنوان حلقه‌های صالحین دانش‌آموزان عضو بسیج انجام می‌شود، موظف هستیم برای آنها محتوا و نظام تربیتی تعبیر کنیم و نظارت خاص در این حرکت داشته باشیم.

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش‌آ‌موزی با اشاره به فعالیت‌های حلقه‌های صالحین گفت: جمع محدود و ثابتی از دانش‌آموزان از چهارم ابتدایی تا دبیرستان، حلقه‌های صالحین را تشکیل می‌دهند و این دانش‌‌آموزان علاقه‌مند و مستعد به فراگیری معارف اسلامی و تربیتی هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کار تربیتی به صورت عمومی جواب نمی‌دهد و هزینه دارد، تعداد معدودی از دانش‌آموزان هم‌سطح و هم‌رده را زیرنظر سرگروهی در نظر گرفته‌ایم تا سرگروه بر اخلاق، درس و برنامه آنها نظارت کند و آسیب‌ها و استعدادهای نوجوانان و جوانان را در یک محیط دوستانه شناسایی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبشی‌زاده یادآور شد: حلقه دانش‌آموزی، فضایی است که دانش‌آموز می‌تواند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد.

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش‌آ‌موزی با اشاره به برنامه‌های امسال گفت: امسال برنامه جدیدی را آماده کرده‌ایم و قرار است تا دهه فجر آن را اجرا کنیم که تشکیل هسته‌های صالحین است؛ هدف از حلقه‌های صالحین این نیست تا دانش‌آموز یک ایستایی داشته باشد و تدبیری کرده‌ایم که امسال برای تک تک حلقه‌های صالحین مسئولیت جدیدی را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از حلقه‌های صالحین، رشد و شکوفایی استعدادهاست، افزود: گفته‌ایم هر کدام از اعضای این حلقه‌ها باید بتواند با 3، 5 یا 7 نفر از دوستان خود در زمینه‌های که دانش‌آموز علاقه‌مند است، هسته کوچکی از حلقه صالحین تشکیل داده و به سرگروه گزارش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبشی‌زاده تأکید کرد: این هسته‌ها شامل هسته تحقیق و پژوهش، خبرنگاری، فضای مجازی، هسته خادم و شهدا، مهدویت، نماز جماعت، نقاشی و محیط زیست است که اعضای حلقه صالحین، دبیر هستند و باید از بین دانش‌آموزان همکلاسی خود 3 تا 7 نفر در آن هسته را مدیریت و ساماندهی کنند.

وی با اشاره به هسته کتاب و مطالعه گفت: این اعضا در روز کتاب، فرهنگ کتابخوانی را ترویج دادند و پیشنهاد کردیم دو کتاب خوب را در سطح مدرسه معرفی کنند.

مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش‌آ‌موزی اضافه کرد: این هسته‌ها مربوط به مقطع راهنمایی و دبیرستان یعنی پویندگان و پیشگامان است و حلقه‌های صالحین موظف هستند یک حلقه به نام هسته‌های صالحین تشکیل دهند تا جمع بیشتری از دانش‌آموزان درگیر برنامه‌های بسیج شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبشی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دیگر حضور حلقه‌های صالحین در اردوهای راهیان نور است و محور کار سازمان بسیج دانش‌آموزی در ساماندهی حلقه‌های صالحین بوده و هدف این است که این حلقه محور شود و در تمامی ابعاد مانند راهپیمایی‌ها و اردوهای جهادی شرکت کنند.