به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس کمیسیون تعلیم و تربیت مجمع عالی بسیج مستضعفین به مناسبت روز 13 آبان و روز دانش‌آموز بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در آستانه 13 آبان که یادآور 3 رخداد سترگ است، هیچگاه یادمان نخواهد رفت تبعیدِ حضرت امام خمینی(ره) در سال 1343 را، به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان انقلابیِ این مرز و بوم، به دست رژیم مزدور و دست نشانده آمریکای جنایتکار در سال 1357 و همچنین تسخیر لانه جاسوسیِ این جرثومه همیشه فاسد و فتنه‌انگیز یعنی آمریکای سلطه‌گر به دست دانشجویان با بصیرت پیرو خط امام در سال 1358 را که واقعاً به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب، از آن به عنوان انقلاب دوم یاد نمودند؛ آری از یاد و خاطره انقلابیون بابصیرت و ولایتمداران واقعی این مرز و بوم بیرون نخواهد رفت.

13 آبان یادآور روزهای تلخِ تمامیت خواهی استکبار و استکبارستیزی جوانان ایران اسلامی است. 13 آبان روز استکبارستیزی جوانانی است که لبیک گویان، پیش-قراولِ تحققِ آرمان‌های انقلاب، امام راحل‌مان و مقام عظمای رهبری و ولایت بوده، هستند و خواهند بود. هرجای تاریخ این مرز و بوم که با دقت رصد می‌شود، گویی دستان آغشته به خون استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث در حق طلایه داران این ملت بزرگ علی‌الخصوص دانشمندان بزرگ در حوزه تعلیم و تربیت و بالندگی کشور عزیزمان روح هر آزادمرد آزاداندیش انقلابی را آزرده خاطر می‌کند. اینکه در ذهن افرادی؛ چه در داخل چه خارج نشینان؛ چه از روی جهالت؛ چه از روی تغافل و خدای نکرده چه از روی عمد و غرض، خطور کند که استکبار جهانی دست از برنامه‌ها و اهداف شوم خود در راستای براندازی این نظام مقدس برداشته است، این خطایی است بسیار بزرگ که اول ایمان و باور قرآنی خود که همان استکبار ستیزی را به مرور زمان از دست خواهد داد؛ ثانیا در جامعه‌ای که روح مبارزه و استکبار ستیزی شاخصه اصلی آن است را دچار بی تفاوتی، یأس و نا امیدی خواهد کرد و این خود گناهی است نابخشودنی.

در ادامه این بیانیه آمده است: امسال که 13 آبان با تمام حوادث بزرگ و سرنوشت ساز خود متقارن شده است با ماه محرم الحرام و شهادت سید و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان لازم است از گذار تاریخی و تربیتی چند نکته ذکر گردد: اول اینکه اگر نهضت و قیام امام حسین (ع) تا امروز به عنوان الگویی متقن برای کلیه انقلاب‌های منطقه نقش الهی ایفا کند، به تعبیر بزرگان دینی رمز و راز آن در استقامت و پایداری آحاد ملتی است که از سویدای دل به وعده‌های الهی ایمان و باور داشته‌اند و هیچگاه دست مذلت به سوی دشمنان اسلام و مسلمین علی الخصوص استکبار جهانی دراز نکرده‌اند.

در سالی که گذشت اتفاقاتی در جهان و منطقه افتاده است که جای بسی تأمل را دارد و بیش از پیش وحدت اسلامی علیه استکبار جهانی را می طلبد. اگر از مظلومیت ملت قهرمان فلسطین که سال‌هاست توسط رژیم منحوس صهیونیسم مورد ظلم واقع شده‌اند، خواسته شود مطلبی دادخواهانه ایراد گردد همین بس که در انتفاضه سوم، ده‌ها کودک، زن و نوجوان به شهادت رسیده است و دادگاه بین‌المللی می بایست عوامل اصلی و طراحان اصلی این جنایات چند دهه که البته آمریکا و انگلیس هستند را به همراه دست نشانده پلیدشان رژیم صهیونیسم کودک کش را به پای میز محاکمه بکشانند.

13 آبان فرصتی است که صدای مظلومیت مردم بحرین، یمن، عراق، سوریه و دیگر مظلومین عالم از تریبون انقلاب اسلامی به گوش جهانیان برسد. استکبار جهانی اگر از حمله نظامی به هر کشور استکبار ستیز مأیوس شود، با حربه‌های رنگین و مزخرف به تعبیر قرآنی دولت‌ها را به پای میز مذاکره، رابطه، همکاری و بده بستان می‌کشاند که از این طریق بر ادبیات آن ملت و کلید واژه‌های انقلابی آن ملت نفوذ پیدا کند؛ چرا که اگر استکبار بخواهد نظامی را سرنگون کند در مرحله آخر به عنوان حربه‌ای نرم و آرام اما دیر بازده، که در عین حال پُربازده و بلند مدت است و دیگر آن ملت تا قرن‌ها قامت راست نخواهند کرد، این است که ابتدا با ساز کار همکاری و دوستی تلاش می‌کند، باورها، ارزش‌ها و گفتمان آن مردم را دستخوش تغییر کند و به مرو زمان این شکاف بین ملت خود ابزاری برای انحلال و فروپاشی آرمان‌های آن نظام است؛ اتفاقی که سال‌ها در برخی از کشورها افتاده است. با نام اسلام حکومت می‌کنند اما اهداف استکباری در آن کشور محقق می‌گردد. این کشورها و دولت‌ها به تعبیر امام راحلمان اسلامشان اسلام آمریکایی است. نماز می‌خوانند، اما سردمداران کفر و یهود و نصارا بین آنها قضاوت می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید: استکبار در دهه حاضر به دنبال ساخت واژه‌های خود و تزریق آن به ملت‌های آزادیخواه دنیاست که از این طریق روح استکباری خود را در تار و پود ملت‌های تحت نفوذ خود سیطره بخشد و به اهداف شوم خود دست پیدا کند. هیچ ملت و دولتی در کنار هم نمی‌نشینند، مگر اهداف مشترکی را دنبال کنند. این جمله یادآور فرمایش حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی است که فرمودند: اهداف امریکا در منطقه 180 درجه با اهداف ایران متفاوت است. این هشدار به عنوان راهبردی ترین شاهراه هر انقلابی می‌تواند نقش ایفا کند.

در این روز بزرگ از همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت این سوال مطرح می شود که اگر اهداف ایران با آمریکا متفاوت باشد، آیا در خصوص اهداف انقلاب و نظام تربیتی ما چقدر می‌تواند فرزندان ما را دچار تناقض و سردرگمی کند؟ ملتی که دچار سردرگمی شد، اعتماد ملی خود را از دست خواهد داد. تفاوت در اهداف به عنوان یک اصل است که لایتغیر است و به تعبیر دیگری از ولی امر مسلمین جهان، امام بزرگوار ما به برکت پایبندی به اصول بود که توانست انقلاب را پیروز کند و انقلاب را حفظ کند و جمهوری اسلامی را ثبات ببخشد؛ پابند به اصول بود. یکی از اصول، «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم»است. ما با دشمنان، با استکبار سرِ آشتی نداریم و با برادران مسلمان بنای بر دشمنی و عداوت نداریم؛ بنای بر دوستی و رفاقت و برادری داریم؛ چون معتقدیم باید اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ و رُحَماءُ بَینَهُم بود؛ این درس امام بزرگوار ما است؛ این خط مسلّم جمهوری اسلامی است.

ما در حمایت از مظلوم، نگاه به مذهب طرف مقابل نمی‌کنیم و نکردیم؛ خطّ امام بزرگوار این بود. امام همان رفتاری را که با مقاومت شیعه در لبنان داشت، همان رفتار را با مقاومت سنّی در فلسطین [هم‌] داشت؛ بدون هیچ تفاوتی. ما همان حمایتی را که از برادرانمان در لبنان کردیم، از برادرانمان در غزّه [هم‌] کردیم؛ بدون هیچ تفاوتی. آنها سنّی بودند، اینها شیعه‌اند. مسئله برای ما، دفاع از هویّت اسلامی است، حمایت از مظلوم است، مسئله‌ فلسطین است؛ امروز در رأس مسائل منطقه‌ مسلمان‌ها مسئله‌ فلسطین است؛ این برای ما مسئله‌ اصلی است. در دشمنی‌هایمان هم فرق نمی‌کند؛ امام بزرگوار مبارزه کرد با محمّدرضای پهلوی که شیعه بود به‌حسب ظاهر؛ همان‌طور مبارزه کرد با صدّام‌حسین که سنّی بود به‌حسب ظاهر. البتّه نه او شیعه بود، نه این سنّی؛ هردویشان از اسلام بیگانه بودند امّا ظاهر این سنّی بود، ظاهر او شیعه بود. امام با هردوی اینها یک‌جور مبارزه کرد. مسئله مسئله‌ سنّی و شیعه و مذهب و مانند اینها نیست؛ مسئله مسئله‌ اصول اسلام است: کونوا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا؛(2) این دستور اسلام است. این راه ما است؛ این خطّ ما است.

در پایان ضمن دعوت از همه آحاد ملت ایران اسلامی در راهپیمایی 13 آبان و محکومیت استکبار جهانی علی الخصوص آمریکا و انگلیس و دست نشانده مزدورشان رژیم غاصب صهیونیستی خواهان رسیدگی جامعه بین الملل در خصوص حادثه منا که حکایت از بی کفایتی آل سعود داشته است را خواهانیم و از همه برادران و خواهران ایمانی دعوت می‌گردد با حضور حماسی خود در راهپیمایی دشمن شکن و استکبار ستیز روز 13 آبان از شروط حکیمانه ولی امر مسلمین در اجرای برجام که روح استکبار ستیزی در آن موج میزند، حمایت کرده و گام های استکبار و ایادی مزدور آن را برای نفوذ به کشورمان خرد نموده و کلیه نقشه های شوم آنان را نقش بر آب نماییم، ان‌شاء‌الله.