به گزارش پارس،به نقل از فارسروح الله قائد امینی، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در مورد برنامه‌های این سازمان ویژه ایام اربعین اظهارداشت: آمادگی تیم‌های اضطراری ما به صورتی است که در زمان نیاز نیروهای خود را به منطقه اعزام می‌کنیم تا اگر اتفاق و حادثه غیرمترقبه‌ای بیفتد خدمات مناسبی ارائه دهیم، از سوی دیگر تمهیدات لازم پیش بینی شده و به استان‌ها نیز اعلام  تا خطراتی مانند حادثه منا مدنظر باشد و حوادثی مشابه آن اتفاق نیفتد.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از ارکان‌های قرارگاه اربعین در سپاه پاسداران امام خمینی(ره) فعالیت خود را از سه ماه پیش آغاز کرده است و برپایی بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه را از دو هفته مانده به اربعین تا یک هفته بعد از اربعین بر عهده گرفته است همچنین در مرز مهران با همکاری معاونت بهداشت و درمان سپاه استان قم تصمیم گرفته شد که یک بیمارستان صحرایی برپا کند

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی  ادامه داد: هنگام برگزاری بیمارستان صحرایی به شکل مستمر در تیم‌های تخصصی سطح ستاد اربعین و سطح سازمان بسیج جامعه پزشکی حضور داریم تا رصد مستمر و پایش متناوبی داشته باشیم و اقدامات به شکل کامل و درست انجام شود.

قائد امینی با اشاره به اینکه در جلسات مختلف برگزار شده با مقامات استان خوزستان مسئولیت برگزاری بهداشت و درمان اربعین در شلمچه به عهده بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گذاشته شد، افزود: قرار شد بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان و سپاه بهداشت و درمان حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان همکاری لازم را در تامین و تجهیز منابع انجام دهند.

وی ادامه داد: بنابراین باید حمایت لازم در تامین نیروی انسانی و پشتیبانی مصارف عمومی را داشته باشیم. اما داخل کربلا قرار شد تا در تأمین نیروی انسانی در تمامی پست‌های امداد و اورژانس‌های صحرایی کربلا، نجف، مسیر تردد در این دو شهر همچنین محل موکب‌های این دو شهر کمک کنیم به عنوان مثال با شهرداری تهران از طریق بسیج جامعه پزشکی استان تهران وارد عمل شدیم تا در تامین نیروی انسانی تهران بزرگ در زمینه پزشک و پرستار با آنها همکاری داشته باشیم.

قائد امینی تاکید کرد: در موضوع امداد هوایی نیز هماهنگی لازم با اورژانس کشور انجام شده است تا در تأمین نیروی انسانی در مراکز درمانگاهی داخل کشور به آنان کمک کنیم. خدمات داخل کشور به زوار ایرانی انجام می‌شود اما ارائه خدمات در خارج از کشور و همه خدمات به زوار ایرانی در مسیر راهپیمایی توسط ما انجام خواهد شد.