به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان هشدار می‌دهند افراد مجرد بیشتر به از افراد متأهل در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند.

 
گفتنی است، افراد مجرد بر اساس تحقیقات دانشگاه فناوری کوئینزلند بیشتر دچار رژیم غذایی ناسالم، خوردن انواع فست‌فودها، کم خوردن میوه و سبزیجات و همینطور گذاشتن وقت کم برای آشپزی و تولید غذاهای خانگی سالم هستند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان در تحقیقات جامع‌تر همچنین دریافته‌اند مردان مجرد بیشتر از زنان مجرد دچار رژیم‌های غذایی نامناسب هستند.
 
پژوهشگران اعتقاد دارند افراد مجرد بیشتر به دنبال خوردن غذاهای حاضری و یا صرف وعده‌های غذایی خارج از منزل به نسبت افراد متأهل هستند.
 
نتایج تحقیقات در خصوص ارتباط بین زندگی به تنهایی و نوع مواد غذایی انتخابی در جدیدترین مجله تغذیه به چاپ رسیده است.
 
پژوهشگران اعتقاد دارند باید یک استراتژی و آموزش شیوه‌های آشپزی سالم با هزینه مناسب برای افراد مجرد تدوین شود تا آن‌ها در دوران مجردی سالم باقی بمانند.
 
در عین حال انواع حالت‌های تجرد نیز می‌تواند بر انتخاب نوع موادغذایی توسط افراد اثرگذار باشد بطور مثال فردی که هرگز ازدواج نکرده، سنی که فرد در آن به حالت مجرد به سر می‌برد، جنسیت فرد، در صورتی که زندگی به صورت تجردی به خاطر طلاق و یا از دست دادن همسر باشد، تمامی این موارد می‌تواند سبب مشکلات تغذیه‌ای و عدم پیروی از یک رژیم غذایی سالم در افراد شود.
 
در عین حال عوامل اقتصادی نیز بر انتخاب مواد غذایی توسط افراد اثرگذار است و ممکن است سبب روی آوردن آنها به خوردن مواد غذایی ارزان اما فاقد ارزش تغذیه‌ای شود.
 
پژوهشگران بر این اساس به افراد مجرد در هر سن و با هر شرایطی توصیه اکید می‌کنند برای حفظ سلامت، جلوگیری از بروز انواع بیماری‌ها و حفظ تناسب اندام حتماً  رژیم غذایی سالم و غنی از میوه و سبزیجات تازه در طول هفته داشته باشند.