به گزارش پارس یه نقل از فارس، در ساعت 21:15 مورخه 2 آبان 94 و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل به شیوه زورگیری در خیابان آیت الله کاشانی – خیابان بهنام به کلانتری 140 باغ فیض اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 20:30 مورخه 2 آبان 94  پس از مراجعه به منزل، ریموت پارکینگ را زده و وارد ساختمان شدم.

پس از پارک ماشین و به قصد رفتن به محل سکونت خود در طبقه اول مجتمع، سوار آسانسور شدم اما زمانی که در طبقه اول قصد پیاده شدن از آنرا داشتم، ناگهان دو مرد نقابدار وارد آسانسور شده و اقدام به بستن دهان و دستانم کردند؛ آنها پس از گرفتن کلیدهای خانه، مرا به همراه خودشان به داخل خانه برده و در آنجا پاهایم را نیز بستند.

آن دو نفر در حدود نیم ساعت داخل خانه بودند و تمامی وجوه نقد، دلار و ارز و طلاجات داخل خانه را سرقت کردند؛ در زمان خروج از خانه نیز با برداشتن سوئیچ، خودرو MVM مرا نیز از داخل پارکینگ سرقت نموده و از محل متواری شدند.

 

خانم منشی: مظنون پرونده

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه دوم، تحقیق از افراد مرتبط با شاکی را در دستور کار خود قرار دادند.

آنها به محل کار شاکی ( مالباخته ) در یک مطب پزشکی در محدوده خیابان آیت الله کاشانی رفته و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که از حدود دو سال پیش، خانم جوانی بنام بهاره ( 28 ساله ) به عنوان منشی مطب نزد شاکی مشغول بکار است.

شاکی نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که منشی مطب -بهاره-  از نحوه زندگی، ساعت ورود و خروج وی از مطب، میزان درآمد، محل زندگی و .... اطلاعات کاملی در اختیار دارد.

دستگیری متهمان:

با جمع بندی اطلاعات بدست آمده و احتمال مشارکت بهاره در سرقت، تحقیقات نامحسوس کارآگاهان بر روی او قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که بهاره از چندی پیش با یکی از مجرمان سابقه دار بنام مهدی آشنا شده است.

همزمان با شناسایی مهدی. ن ( 30 ساله ) دوربین های مداربسته موجود در مراکز تجاری محدوده زندگی شاکی نیز مورد بررسی قرار گرفت و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین ها کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر مهدی در روز سرقت شدند.

با توجه به دلایل بدست آمده، ابتدا بهاره در مورخه 7 آبان 94 دستگیر شد اما در اظهارات اولیه منکر هرگونه آشنایی و ارتباط خود با مهدی شد؛ در ادامه تحقیقات و با ارائه دلایل و مستندات از سوی کارآگاهان به ناچار به ارتباط خود با مهدی و حتی ارائه پیشنهاد سرقت منزل خانم دکتر ...-شاکی- اعتراف کرد.

با اعتراف صریح متهم، محل سکونت مهدی در منطقه جنت آباد شناسایی شد و او نیز در همان تاریخ دستگیری بهاره دستگیر و به پایگاه دوم آگاهی منتقل شد.

اعترافات مهدی . ن:

مهدی که تصور شناسایی و دستگیری توسط پلیس را نداشت، ابتدا منکر هرگونه ارتباط خود با بهاره و حتی اطلاع از موضوع سرقت منزل شاکی شد اما پس از مواجهه حضوری با متهم و رؤیت تصاویر دوربین های مداربسته اطراف محل زندگی شاکی و ... به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که سرقت را به همراه یکی از بچه محل های سابق خود بنام رضا انجام داده است.

مهدی در خصوص نحوه انجام سرقت منزل شاکی به کارآگاهان گفت: از چندی پیش و از طریق اطلاعاتی که از طریق بهاره در اختیار من قرار می گرفت، اطلاعات کاملی در خصوص زندگی شاکی و میزان درآمد او بدست آورده بودم و طی این مدت نیز بهاره دائما مرا به انجام سرقت تشویق می کرد.

نهایتاً موضوع را با یکی از بچه محل ها بنام رضا در میان گذاشتم و او نیز موافقت کرد تا در سرقت همراهی کند.

با اطلاع دقیقی که از زمان مراجعت شاکی به خانه اش داشتیم، به محل سکونت وی رفته و همزمان با باز شدن در پارکینگ توسط شاکی، مخفیانه وارد ساختمان شده و از طریق راه پله خود را به طبقه اول رساندیم و منتظر ماندیم تا شاکی با آسانسور بالا بیاید.

به محض رسیدن آسانسور به طبقه اول و باز شدن در آسانسور، در حالی که صورت های خود را با نقاب پوشانده بودیم به سمت شاکی حمله ور شده و او را غافلگیر کرده و مانع از هرگونه اقدام وی برای درخواست کمک از ساکنان ساختمان شدیم.

پس از بستن دهان و دستان شاکی، او را با تهدید به داخل ساختمان برده و سرقت خود را انجام دادیم اما بر خلاف انتظار پول و طلای زیادی در داخل خانه نبود و به همین علت تصمیم به سرقت خودروی شاکی از داخل پارکینگ گرفتیم لذا پس از گرفتن سوئیچ ماشین به داخل پارکینگ ساختمان رفته و ماشین خانم دکتر ( شاکی ) را نیز سرقت کردیم.

 

دستگیری سومین متهم پرونده:

با توجه به اعتراف صریح مهدی در خصوص نحوه انجام سرقت و شناسایی رضا . ط ( 38 ساله ) ، محل سکونت وی در منطقه امیرآباد شناسایی و او نیز در مورخه 10 آبان 94 دستگیر شد.

با دستگیری رضا، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودروی شاکی توسط متهم به منطقه شهرآرا منتقل شده که در ادامه خودروی شاکی نیز به همراه دیگر مدارک شناسایی، دسته چک و گوشی تلفن همراه سرقت شده از شاکی کشف و به ایشان تحویل داده شد.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری تمامی متهمان پرونده و تکمیل تحقیقات، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و هر سه متهم روانه زندان شدند.

پلیس در این زمینه هشدار داد: ارائه اطلاعات دقیق در خصوص نحوه زندگی، میزان درآمد و ... به افراد غیر، زمینه ارتکاب جرایم را توسط این افراد فراهم می کند.