به گزارش پارس به نقل ا ز مشرق، امروز دوشنبه ۱۳ آبان ۹۲، در سی و سومین  سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸، دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران با توجه به اتفاقات پیش آمده در روزهای اخیر، پرشورتر از سالهای قبل در مراسم ۱۳ آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انزجار خود را نسبت به سیاستهای آمریکای جنایتکار و هم¬ پیمانانش از جمله انگلیس و اسرائیل نشان داده و با سر دادن شعارهای ضد استکباری، فضای دانشگاه را انقلابی و عاشورایی کردند.

 


در این مراسم که بلافاصله بعد از نماز عصر در مقابل مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار گردید، ابتدا آقای محمدرضا روشنایی بعنوان دبیر انجن اسلامی دانشگاه به نمایندگی از دانشجویان سخنرانی نمودند. سپس دکتر شاکری (عضو هیئت علمی دانشگاه، عضو شورای شهر تهران و از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی در سال ۵۸) شروع شد، ایشان با اشاره به مذاکرات اخیر تاکید کردند مسئولین دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی نبایستی فریب لبخند دشمن را بخورند. لازم به ذکر است در این برنامه از برخی از فاتحان لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ نیز تقدیر بعمل آمد.
 

 

 

سپس دانشجویان پس از قرائت فاتحه برای شهدای گمنام دانشگاه، ضمن سر دادن شعارهایی ضد استکباری همچون" مرگ بر آمریکا" ، " دانشجو بیدار است، از آمریکا بیزار است" ، " سلم لمن سالمکم یاحسین، حرب لمن حاربکم یاحسین" و…   به راهپیمایی در داخل دانشگاه پرداختند درحالیکه در دستانشان دست نوشته هایی از قبیل" اگر یک قدم عقب نشینی کنیم دشمن صد قدم جلو خواهد آمد" و" هیهات منّ الذله" و  " جمهوری اسلامی = پیشرفت بدون آمریکا" و… به چشم میخورد. در انتهای مسیر راهپیمایی نیز پرچم آمریکا و اسرائیل در صحن دانشگاه به آتش کشیده شد تا خشم دانشجویان از سیاست های خصمانه آمریکا و همپیمانانش به نمایش گذاشته شود.
 
 
این مراسم با خواندن بیانیه مشترک تشکلهای دانشگاه به مناسبت ۱۳ آبانماه، توسط آقای ابراهیم کریمی فعال بسیج دانشجویی از طرف کمیته دانشجویی بزرگداشت ۱۳ آبان و با امضای طومار برائت از استکبار توسط دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه خاتمه یافت.