~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس ظهر امروز همایش رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه و حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور در وزارت امور خارجه برگزار شد.

آملی لاریجانی در این مراسم اظهار داشت: در طول این سال‌ها روابط بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و دولت وجود داشته است.

وی افزود: مسائل مهم اقتصادی و اجرایی بر عهده دولت قرار دارد و دستگاه قضا همواره تلاش می‌کند در چارچوب قوانین و مقررات به دولت کمک کند.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری‌های صحیح گفت:‌ مسئله حمایت از سرمایه‌گذاری‌های صحیح مسئله‌ای متفاوت است از برخورد با مفسدان اقتصادی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نحوه حیات ما بسیار مهم است گفت: نحوه حیات گرچه یک مسئله فلسفی و نظری است، اما یک حقیقت قرآنی است که توجه به نحوه حیات تأثیرات بسیار مهمی در سراسر زندگی سیاسی، فردی و اجتماعی دارد.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه مغرب زمین از قرن‌ها پیش نحوه حیات خاص خود را ترسیم کرده است، گفت: طبق تفکر لیبرالی ادیان هر انسانی، به اختیار اوست و به تعبیری دیگر در تفکر مدرنیته اهداف و غایات را انسان‌ها می‌سازند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در محیط تجدد عقلانیت به وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف تبدیل شده است. برای مثال تمام تکاپوی جامعه لیبرالی این است که تولید بیش‌تر شود و کم‌تر فکر می‌کنند که این تولیدات چه آثاری در زندگی مردم یا محیط زیست دارد.

رئیس دستگاه قضا به نحوه حیات ایمانی اشاره کرد و گفت: نحوه حیاتی که قرآن بیان می‌کند، چیز دیگری است و با نحوه حیات مغرب زمین تفاوت اساسی دارد.

وی در ادامه گفت: براساس نحوه حیات ایمانی خداوند متعال آن را به انسان داده تا مطالب غیر مکشوف را کشف کند.