به گزارش پارس ؛ روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی در گفت وگو با تهران پرس در خصوص فیلترینگ شبکه های اجتماعی و این که چرا وزارت ارتباطات نسبت به اجرای حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ این شبکه ها  اقدامی انجام نمی دهد اظهار داشت:همان طور که مستحضرید دستگاه های امنیتی ضد فرهنگی و ضد اخلاقی دشمن در جرافیای جمهوری اسلامی آزادانه در حال ترویج بی بندوباری و همچنین اطلاعات مردم را جمع آوری کنند بدون این که مسئولین داخلی اقدامی انجام دهند.

وی در ادامه افزود:این شبکه های اجتماعی به مرحله ای رسیده اند که در حال توهین به مذهب و به سخره گرفتن دین مسلمانان هستند.وزارت ارتباطات که متولی اصلی فیلترینگ کشور است بایستی به حکم قضایی احترام گذارد و آن را اجرایی و عملیاتی کند.

این فعال حوزه فضای مجازی با بیان این که اصل تفکیک قوا به هیچ عنوان به دولت اجازه نمی دهد که از دستورات و حکم قضایی سرپیچی کند خاطرنشان کرد:وزارت ارتباطات لازم است که موضوع فیلترینگ را با توجه به حکم قضایی اجرایی کند.با توجه به این که موضوع توهین به پیامبر اسلام مطرح شده است،این سرویس های امنیتی و شبکه های اجتماعی صهیونیستی باید بدانند که مسلمانان در دفاع از ارزش های ملی و مذهبی دیگر از این سرویس ها و شبکه های اجتماعی استفاده نخواهند کرد.

مومن نسب در ادامه تصریح داشت:برخی از کشورها نیز شبکه های اجتماعی موبایلی را فیلتر کردند.حدود یک سال پیش هم مقام قضایی دستور فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستگرام را صادر کرد که متاسفانه وزارت ارتباطات نسبت به حکم مقام قضایی توجهی نشان نداد و آن را فیلتر نکرد.

وی گفت:از مسئولین دستگاه قضایی خواستاریم که نسبت به حکم خود درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی کوتاه نیامده و دولت را مکلف به اجرای حکم قضایی کنند.حکم قضایی درباره بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و وایبر صادر نشده است.لازم است که مقام قضایی نسبت به فیلتر این نوع از شبکه های اجتماعی حکم جدیدی را صادر کند.

کارشناس فضای مجازی در ادامه گفت:بر اساس قانون چنانچه هر یک از مقامات دولتی از اجرای حکم مقام قضایی سرپیچی کنند تا 5 سال از مقام خود منفصل می شوند.لازم است که قوه قضاییه سریعا به این موضوع ورود پیدا کند و با خاطیان آن برخورد جدی کنند.