به گزارش پارس به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ 354 کیلوگرم موادمخدر کشف و دو قاچاقچی را دستگیر کردند.

سرهنگ غلامرضا اربابی افزود: ماموران انتظامی خاش در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، از انتقال مقادیر زیادی مواد افیونی توسط قاچاقچیان مسلح با استفاده از خودروهای تیزرو در محور سراوان- خاش مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی پس از دریافت این گزارش و انجام تحقیقات تخصصی عصر چهارشنبه یک دستگاه خودرو پژو 405 متعلق به اعضای این باند را در محور یادشده شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی خاش اظهار داشت: ماموران انتظامی برای متوقف کردن این خودرو دستور ایست صادر کردند اما راننده و سرنشین خودرو بدون توجه به دستور پلیس با تیراندازی به سمت ماموران قصد فرار داشتند که در جریان عملیات تعقیب و گریز ماموران خودرو مورد نظر را توقیف و سوداگران مرگ را دستگیر کردند.

اربابی افزود: در بازرسی از خودرو قاچاقچیان 354 کیلوگرم تریاک کشف شد.

خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

بر اساس این گزارش رئیس پلیس امنیت عمومی سیستان وبلوچستان نیز گفت: ماموران پلیس یک دستگاه کامیون حامل ضایعات را با 235 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در مقابل مقر پلیس راه زاهدان - بم توقیف کردند.

سرهنگ دوم فرزاد تاجره افزود: ماموران پلیس با کسب گزارشی مبنی بر اینکه یک قاچاقچی سابقه دار در پوشش ضایعات با استفاده از یک دستگاه کامیون در کار جابه جایی مواد مخدر از زاهدان به استان های دیگر فعالیت دارد بررسی موضوع را آغاز کردند.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس پس از تحقیقات و بررسی های میدانی خودرو مورد نظر را در پلیس راه زاهدان- بم شناسایی و توقیف کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی دقیق از این کامیون 185 کیلوگرم حشیش و 50 کیلوگرم تریاک را که قاچاقچیان در لابه لای ضایعات مخفی کرده بودند کشف و در این رابطه یک متهم را نیز دستگیر کردند.

مقر پلیس راه در پنج کیلومتری شمال شهر زاهدان در سه راهی زاهدان - بم - مشهد قرار دارد.