به گزارش پارس به نقل از معاونت اجتماعی ناجا استان، سردار حسین رحیمی در این باره اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان در راستای مقابله با سوداگران مرگ و در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان مسلح با استفاده از خودروهای سبک و تیزرو قصد ورود مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از مرز پاکستان به منطقه سراوان و توزیع آن در استان های مرکزی کشور را دارند، بررسی موضوع را به طور گسترده آغاز کردند.


وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از هفته ها اقدامات گسترده تخصصی و پایش اطلاعاتی، شب گذشته در محورهای فرعی شهرستان سراوان موفق به شناسایی دو دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه پژوه ۴۰۵ متعلق به قاچاقچیان شدند.

رحیمی بیان کرد: ماموران پس از اینکه به طور نامحسوس خودروهای قاچاقچیان را تحت نظر داشتند به این خودروها دستور ایست داده ولی سوداگران مرگ به محض مشاهده ماموران بدون توجه به دستور پلیس با تیراندازی به سمت ماموران از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از مدتی تعقیب و گریز و مورد هدف قرار گرفتن خودروهای قاچاقچیان، این افراد با ماموران اقدام به درگیری مسلحانه کرده که با توجه به آتش شدید پلیس و تنگ شدن عرصه، سوداگران مرگ با به جا گذاشتن خودروهای حامل مواد مخدر با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن از محل متواری شده که ماموران موفق به دستگیری یک قاچاقچی شدند.

وی افزود: ماموران در بازرسی دقیق از دو دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه پژو ۴۰۵، یک تن و ۷۶۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سردار رحیمی تصریح کرد: ماموران در ادامه این عملیات با رد زنی های دقیق و با همکاری ماموران انتظامی شهرستان های سراوان و سوران یک دستگاه خودرو تویوتا دیگر متعلق به این باند را که قاچاقچیان به صورت ماهرانه ای در ارتفاعات صعب العبور منطقه سوران استتار کرده بودند را شناسایی و در بازرسی دقیق از این خودرو مقدار ۷۰۲ کیلو گرم تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از اجرای یک عملیات موفق پلیسی دیگر خبر داد و افزود: در این عملیات ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر پس از شناسایی سوداگران مرگ که در حالی جا به جایی مواد مخدر با استفاده از یک دستگاه خودرو تویوتا در منطقه"بمپور" بودند با قاچاقچیان مسلح درگیر و ضمن دستگیری یک قاچاقچی خودرو تویوتا حامل ۱۵۰ کیلو گرم حشیش را توقیف کردند.