~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس شهید خدامراد برکنانی‌پور در سال 1338 در روستای برکنان از توابع بخش مرکزی شهرستان بافت متولد شد؛ وی در دوران کودکی به اندازه توان خود به پدر و مادر کمک می‌کرد و ضمن کار، در کلاس‌های قرآن که در روستا تشکیل می‌شد، حضور می‌یافت.

وی دوره دبستان را روستای برکنان گذراند و برای ادامه تحصیل روانه مدرسه راهنمایی بزنجان شد؛ فاصله بین محل زندگی و تحصیل او نزدیک به 12 کیلومتر بود که این فاصله را  پای پیاده می‌پیمود؛ شهید برکنانی‌پور دوره دبیرستان را نیز در رشته اقتصاد در شهرستان بافت گذراند.

وی پس از اتمام خدمت نظام وظیفه، بنا به علاقه‌ای که به خدمت در مناطق محروم داشت، پس از گذراندن یه دوره سه ماهه در تهران، در اوایل مهرماه سال 61 راهی سرزمین کردستان شد و یک سالی در بوکان از شهرستان‌های کردستان به تدریس پرداخت.

شهید برکنانی‌پور علاوه بر تدریس، با تشکیل کلاس‌های عقیدتی برای دانش‌آموزان به رسوایی گروه‌های منحرف می‌پرداخت و هنگامی که از کلاس درس فارغ می‌شد بین مردم می‌رفت و به ارشاد آنان همت می‌گماشت.

وی زندگی بسیار ساده‌ای داشت سادگی و ساد‌ه‌زیستی را دوست می‌داشت و با دوستان و سایر افراد بسیار محترمانه برخورد می‌کرد؛ ضمن اینکه نسبت به ادای فریضه نماز اول وقت اهمیت بسیار قائل بود و در انجام سایر عبادات کوشا بود.

وی در تاریخ ۲۱ مرداد ماه ۱۳۶۲ در حال مأموریت در روستای بوکان به شهادت رسید.

بخشی وصیت‌نامه شهید

آری مکتب ما مکتب انتظار است. آری این بینش و این اعتقاد و انتظار است که اسلام را زنده نگه داشته است.

پدر و مادر عزیزم، خواهر و برادر انقلابی‌ام، نماز اول وقت را فراموش نکنید، از غیبت و بدگویی پرهیز کنید. دستورات اسلام را اجرا کنید از امام خمینی(ره) و حکومت اسلامی پیروی کنید به امید آمدن آقا امام زمان(عج).

صفات مومن: مؤمنان آنهایی هستند که چون آیات خدا را بر آنها تلاوت کنند، ایمانشان زیاد شود و به خدای خود در هر کاری توکل می‌کنند و همچنین مؤمنین کسانی هستند که نماز به پا می‌دارند و از آنچه به او داده انفاق می‌کنند.