به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس علی اکبر صالحی در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت اولین بیمارستان هسته‌ای کشور که ظهر امروز در بوستان ولایت برگزار شد از تلاش‌های قالیباف به عنوان یکی از ارکان احداث این بیمارستان قدردانی کرد و گفت: ایشان نیز در مسئولیت‌های مختلف خود نشان دادند که مدیریت خوبی دارند و همواره در راه کاهش مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: احداث این بیمارستان شاید برای اولین بار در قلب آسیا صورت گرفته باشد و اطمینان دارم که این بیمارستان اولین بیمارستان این منطقه است که با مجموعه امکانات تشخیصی از جمله پرتودرمانی و مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی دنیا تجهیز خواهد شد تا بیماران، نیازمند رفتن به خارج از کشور نباشند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تجهیزاتی که در این بیمارستان به کار گرفته خواهد شد در دنیا انگشت شمار خواهند بود اظهار داشت: علاوه بر اینکه در این بیمارستان به بیماران، خدمات درمانی و تشخیصی ارائه می‌شود، یک مرکز تحقیقاتی راه‌اندازی خواهد شد که نشانگر این است که ما دیگر قصد ادامه واردات تجهیزات از خارج را نخواهیم داشت و در این مرکز تحقیقاتی با استفاده از دانش و توان مهندسی پزشکی به بازسازی، ساخت و نوآوری در دستگاه‌های پزشکی خواهیم پرداخت.

صالحی روند ساخت این بیمارستان را 48 ماه عنوان کرد و گفت: باید در نظر داشت که ورود تجهیزات پیشرفته به کشور حداقل سه سال به طول خواهد انجامید اما امیدوارم هرچه سریعتر شاهد افتتاح این بیمارستان و ارائه خدمات آن به مردم باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی امروز را روز مبارکی خواند چرا که به یکی از نیازهای اساسی مردم که همانا تأسیس بیمارستان ویژه تخصصی در عرصه هسته‌ای است پاسخ داده خواهد شد.

صالحی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تنها به غنی سازی و آب سنگین محدود نمی‌شود تاکید کرد: وقتی دیگران نامی از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای به میان می‌آورند گویی فقط به غنی‌سازی و آب سنگین اشاره دارند در حالی که استفاده از این فناوری می‌تواند در عرصه‌های مختلف، نیازهای مردم را پاسخگو باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: جوانان غیور ایرانی با اراده خود توانستند کارهای نشدنی را انجام دهند و اگر ملتی روزی بخواهد اراده خود را به کرسی بنشاند و در عرصه‌های علمی و فرهنگی موفق باشد راهی جز همراهی با اراده مردم ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی از برجام به عنوان حرکتی بزرگ و تاریخ‌ساز در تاریخ کشور یاد کرد و گفت: پس از به سرانجام رسیدن برجام لازم بود که از فضا و فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را کنیم و با همکاری وزارت بهداشت و همچنین شهرداری تهران مقدمات ساخت اولین بیمارستان هسته‌ای کشور را فراهم آوریم.

صالحی ضمن تاکید بر لزوم استانداردسازی و الگوسازی در کشور افزود: اگر بتوان نمونه و الگوسازی درستی انجام داد و آن را عرضه کرد توسعه به درستی پیش خواهد رفت و در عرصه تجهیزات پرتو درمانی نیز باید بتوانیم الگویی را پی‌ریزی کنیم که پس از این برای ساخت بیمارستان‌های هسته‌ای بالاترین استانداردها را در اختیار داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: ساخت این بیمارستان بسیار مهم و حیاتی بود چرا که آثار آن بسیار نمایان است و نه تنها در خدمت مردم کشور بلکه در خدمت مردم منطقه می‌باشد و همسایگان ما نیز می‌توانند از خدمات آن بهره مند شوند.