رئيس سازمان انرژي اتمي، با اعلام اين که کلنگ نخستين بيمارستان هسته اي کشور سال جاري به زمين مي خورد،گفت :تاسيس بيمارستان تخصصي هسته اي از پروژه هاي مهم سازمان انرژي اتمي است و در اين راستا تفاهم نامه اي نيز بين سازمان انرژي اتمي و وزارت بهداشت به امضا رسيده است. اين بيمارستان در زمينه کاربرد پرتوها و استفاده از انواع تجهيزات براي درمان بيماران خدمات تخصصي ارائه مي کند وانواع شتاب دهنده ها نيز در آن قرار مي گيرد.

دکتر صالحي درحاشيه بازديد از موزه علم وفناوري و افتتاح گالري انرژي هسته اي در اين موزه در گفت و گو با خراسان درباره آخرين وضعيت پروژه ساخت بيمارستان هسته اي در کشور خاطر نشان کرد : نقشه اوليه اين بيمارستان تهيه شده است و در حال بررسي جزئيات آن هستيم و در آينده نزديک بيمارستان هسته اي با امکان ارائه تمامي خدمات پزشکي مرتبط تاسيس مي شود. وي همچنين از مکان يابي اين بيمارستان خبر داد و گفت: قرار است در پادگاني که به تازگي به شهرداري براي ايجاد پارک داده شده، زميني براي تاسيس اين بيمارستان در اختيار سازمان انرژي اتمي قرار گيرد.

صالحي هدف از ساخت اين بيمارستان را ارائه خدمات پزشکي هسته اي به مردم و ارتقاي دانش هسته اي براي به کارگيري راديو داروها و ارتقاي استاندارد تجهيزات پرتودهي به ديگر بيمارستان ها عنوان کرد و گفت :با تأسيس اين بيمارستان تخصصي هسته اي ،مجموعه اي از دستگاه ها و تجهيزاتي که به نحوي با پرتو سر و کار دارد،با بهترين استانداردها تهيه و به کار گرفته مي شود و اين بيمارستان ، مرجع پزشکي هسته اي خواهد شد. وي تصريح کرد : در خصوص جزئيات ساخت اين بيمارستان به زودي اطلاع رساني مي شود . صالحي پيشتربا اعلام اين که پيش بيني مي‌شودنخستين بيمارستان تخصصي هسته اي کشور در غرب آسيا بي نظير باشد،گفت:هزينه ساخت اين بيمارستان هزار ميليارد تومان برآورد شده که قرار است به طور مشترک از سوي يک بانک خصوصي و سازمان انرژي اتمي تامين شود، اما هنوز مذاکرات در اين باره ادامه دارد.وي همچنين با انتقاد از سفر بيماران ايراني براي تصويربرداري  با استفاده از راديواکتيو به خارج از کشور، تاکيد کرده بود : بايد هر چه سريع تر براي اين مسئله فکري کرد به نحوي که با ساخت اين بيمارستان، مردم از ضرورت سفر به ديگر کشورها براي پيگيري مسائل درماني بي نياز شوند.کمالوندي سخنگوي سازمان انرژي اتمي نيزچندي پيش با تاکيد بر ضرورت کم بودن فاصله بيمارستان تا بيمار براي استفاده از راديو داروها با عمر کوتاه، گفته بود: از اين رو در بسياري کشورها بيمارستان هاي هسته اي تاسيس شده است تا راديو دارو توليد و بلافاصله از سوي بيمار مصرف شود.
منبع روزنامه خراسان