به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تفاهم‌نامه ساخت نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است بیمارستان تخصصی و هسته‌ای با نام ولایت در بوستان ولایت در جنوب شرق تهران ساخته شود.

مازیار حسینی مشاور شهردار تهران در امور زیرساخت‌های شهری در این مراسم ضمن گزارشی از اقدامات انجام شده در بوستان ولایت در سال‌های اخیر اظهار داشت: در 17 اسفند ماه سال 89، و بعد از دستور مقام معظم رهبری در خصوص تحویل زمین 300 هکتاری مجموعه نظامی به شهرداری تهران اقدامات لازم برای احداث بوستان ولایت آغاز گردید.

وی تصریح کرد: پس از تحویل این زمین به شهرداری تهران، طی 7 الی 8 روز طرح اولیه برای احداث بوستان ولایت تهیه شد و در 27 اسفند ماه 89 عملیات احداث این بوستان آغاز و در تاریخ سوم خرداد 90 عملیات اجرایی به پایان رسید.

حسینی با اشاره به اینکه بوستان ولایت موقعیت قابل قبولی را از جهاتی مختلف دارد، گفت: این بوستان 300هکتار است و در قسمت جنوبی تهران و در موقعیت استثنایی قرار دارد و در واقع به معابر و بزرگراه‌ها مرتبط است.

مشاور شهردار تهران در امور زیرساخت‌های شهر تصریح کرد: قدیمی‌ترین فرودگاه کشور در سال 1301 توسط المان‌ها در این مجموعه احداث شده بود و اولین پرواز در این مکان انجام گرفت که پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری این زمین به شهروندان و شهرداری، آشیانه‌های هواپیماها و همچنین برج مراقبت در این مجموعه به عنوان یک میراث گرانبها حفظ شده است.

حسینی با اشاره به موقعیت استثنایی بوستان ولایت تصریح کرد: فاصله مناسب با مبادی ورودی و خروجی و دسترسی قابل قبول و همچنین احداث ایستگاه مترو (ایستگاه جوانه) این بوستان را از سایر بوستان‌ها متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: بوستان ولایت برای بخش‌های مختلف اعم از سالن ورزشی، سالن سینما، خانه کودک، ایستگاه آتش‌نشانی، فضای سبز به مساحت 42 هکتار، شهر بانوان با مساحت حدود 6 هکتار و ... است.

مشاور شهردار تهران در امور زیرساخت‌های شهر با اشاره به اینکه در ابتدا گزینه‌هایی از جمله رویکرد اقتصادی در توسعه اراضی و همچنین رویکرد اکولوژیک مد نظر شهرداری تهران قرار داشت، گفت: در ادامه توسعه این پروژه شهرداری تهران از هرگونه رویکرد اقتصادی و اکولوژیک گذشت و ما بنا داریم رویکرد متوازن را در این پروژه و مجموعه بوستان ولایت دنبال کنیم.

حسینی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه از سوی شهردار تهران، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: بر این اساس نخستین بیمارستان فوق‌تخصصی و هسته‌ای کشور با مساحت قابل قبولی در بوستان ولایت احداث خواهد شد.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های آتی برای بوستان ولایت گفت: 4 دروازه تحت عنوان دروازه فرهنگ و ادب، تاریخ و تمدن‌،حکمت و عرفان و دانایی و دانش در نظر گرفته شده است که دهکده سلامت نیز در این بخش پیش‌بینی شده است.