~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر فرمانداری تهران در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر سرانجام رای شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با انحلال خانه شهریاران جوان گفت: طبق اساسنامه، امکان تصویب وجود نداشت.

بنابراین گزارش، در بررسی مصوبات شورای اسلامی شهر تهران موضوع لایحه "بند 10 قسمت الف پیوست دوم مصوبه اصلاحی و تنقیحی مرتبط با ساماندهی وضعیت سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران " پیرامون خانه شهریاران جوان را خارج از حدود وظایف و اختیارات شورای اسلامی تشخیص داد.

در نامه ای که فرمانداری تهران به شورای اسلامی ارسال کرده است خانه شهریاران جوان از موسسات فرهنگی وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است که مطابق ماده 35 اساسنامه سازمان مذکور هرگونه تغییر در این اساسنامه یا تصمیم گیری در خصوص انحلال می بایست در هیات امنای سازمان مطرح و پس از تصویب  باید به تایید دفتر رهبر معظم انقلاب برسد.

از دیگر دلایلی که فرمانداری تهران بدان استناد کرده است مواد 2 ، 3 و 8-21  اساسنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که پیرو آن شرکت های زیر مجموعه این سازمان دارای ضوابط و مقررات خاص خود می باشد و همچنین  شورا در بحث خانه شهریاران جوان صرفا می بایست لایحه پیشنهادی تایید را رد می کرد و نمی توانست در روند آن اخلال و یا تصمیم به انحلال آن بگیرد.

این مصوبه بعداز اعتراض فرمانداری دوباره در شورا بررسی و در صورت ادامه اعتراض فرمانداری به کمیته حل اختلاف خواهد رفت.