~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پس از یکصدو نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که ظهر امروز برگزار شد به جمع خبرنگاران آمد و از بررسی طرح اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران خبر داد.

وی با تاکید بر حساسیت ویژه تمامی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به موضوع فضای سبز تصریح کرد: اصل مصوبه مورد بحث در سال ۸۷ به تصویب رسید که در بر دارنده جرایم بازدارنده در این خصوص بود و آخرین مصوبه شورای شهر به تشدید این جرایم همچون ممنوعیت ساخت و ساز در اماکنی که قطع درختان به عمد صورت گرفته است، اختصاص داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای این مصوبه در ۶ ماه گذشته اظهار داشت: در زمان اجرای این مصوبه در مواردی مشکلاتی مشاهده شد که طرح کنونی برای اصلاح اینگونه مشکلات آماده شده است.

تقی پور تصریح کرد: در برخی از موارد مالک چاره ای به جز قطع درخت ندارد این در حالی است که بر اساس مصوبه کنونی برای این قطع اجباری مجبور به پرداخت مبالغی چند صد میلیون تومانی است که بر همین اساس برخی از اعضای شورای شهر طرحی را پیشنهاد دادند که این جرایم تعدیل شده و موارد استثنا آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه به دلیل حساسیت موضوع برای نمایندگان به جای صحبت دو موافق و دو مخالف در طرح اجازه صحبت به سه موافق و سه مخالف در این زمینه داده شد، گفت: نظر موافقین طرح این بود که افزایش بیش از حد جرایم موجب ایجاد فساد می شود و باید نرخ جریمه ها منطقی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این گروه معتقد بودند که وجود چنین جریمه هایی علاقه به موضوع درخت‌کاری را در اذهان عمومی تضعیف کرده و مالکان را از تبعات آینده وجود درخت در املاکشان نگران می کند که چنین تفکری نباید شکل گیرد.

تقی پور در خصوص نظرات مخالفان طرح اظهار داشت: این دسته نیز اعتقاد داشتند که نباید جرایم بر اساس تورم افزایش یابد چرا که اصلا این موضوع برای درآمد زایی نیست و باید جرایم جنبه بازدارندگی داشته باشد و در نتیجه این جرایم باید به شیوه کنونی حتی برای قطع تک درختان باقی بماند.

وی اعلام کرد: در پایان بررسی این دستور جلسه و لزوم ورود به موارد جزئی، بررسی این طرح با قید فوریت در دستور کار کمیسیون تلفیق شورای شهر قرار گرفت که بر همین اساس کمیسیون تلفیق طرح را عصر روز سه شنبه این هفته بررسی کرده و نتیجه آن در جلسه روز یک شنبه آتی شورای شهر مطرح می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از تصویب یک فوریت طرح مجوز انجام هزینه توسط شهرداری تهران برای ایام اربعین حسینی سالجاری خبر داد و اعلام کرد: بررسی جزئیات این طرح برای بررسی به کمیسیون های مختلف ارائه شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح مستلزم ارائه گزارش عملکرد سال گذشته شهرداری است، اظهار داشت: هدف این طرح ارائه کارهای مرتبط با رسیدگی به امورات شهری زائرین کربلای معلا و نجف اشرف در مراسم اربعین امام حسین (ع) است.

تقی پور همچنین از انتخاب اعضا کمیسیون های شورای شهر تهران خبر داد و اعلام کرد: ترکیب اعضای کمیسیون ها همچون سه سال گذشته بوده و تنها آقای هادی ساعی بر اساس خواسته خود از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به کمیسیون معماری و شهرسازی منتقل شد.

وی اعلام کرد: ترکیب هیات رئیسه کمیسیون های شورای شهر در هفته آتی توسط اعضای کمیسیون ها انتخاب می شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی نقش پر اهمیتی را دارد چرا که وظیفه نظارت بر مهندسین ناظر را بر عهده دارد و این در حالی است که امروز شاهد انجام تخلفات صورت گرفته در ساخت و سازها هستیم که دلیل آن کوتاهی مهندسین ناظر است.

تقی پور ادامه داد: متاسفانه در سال جاری بخشنامه ای توسط وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم ارائه مجوز حضور اعضای شورای شهرها در این انتخابات بود که مورد واکنش و اعتراض رئیس شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل این شورا قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ماده ۲۸ قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح کرد: اساسا عضویت در شوراها و عضویت در سازمان نظام مهندسی به عنوان شغل محسوب نمی شود و افراد شاغل در آنها بر اساس این عضویت دو شغله محسوب نمی شوند.

تقی پور با اشاره به مشکل پیش آمده در انتخابات سازمان نظام مهندسی به غیر از سه استان و تاکید بر اینکه شوراها خود یک پای نظارت هستند ابراز امیدواری کرد این انتخابات هرچه سریعتر اصلاح شود.