به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز، ابوالفضل قناعتی در گفت وگو با تهران پرس، در خصوص علت طولانی بودن فاصله توقف واگن های مترو در ایستگاه های خط 3 متروی تهران اظهار داشت: همان طور که مستحضرید خط  3 متروی تهران چند روزی است که به بهره برداری رسیده است و برای کاهش سرفاصله های واگن های مترو نیازمند ورود واگن های جدید به این خط می باشیم.

وی در ادامه افزود: هم اکنون این خط با کمتر از یک سوم ظرفیت خود در حال ارائه خدمات به شهروندان تهرانی است و هر 15 دقیقه یک بار قطاری از ایستگاه های شمالی این خط عبور می کند. همزمان با افتتاح ایستگاه های شمالی خط 3 متروی تهران و بازگشایی مدارس حدود 70 واگن به این خط اضافه شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که ظرفیت خط 3 مترو که حدود 38 کیلومتر و تعداد زیادی ایستگاه می باشد با ورود 70 واگن برطرف نمی شود خاطرنشان کرد: همان طور که می دانید این خط جزء مهمترین خطوط متروی تهران است و استقبال شهروندان از این خط بسیار فراتر از انتظار خواهد بود. تا جایی که انتظار داریم که ظرفیت خط 3 مترو به حدود 3 میلیون سفر برسد.

قناعتی در ادامه تصریح داشت: محدودیت واگن ها باعث این شده است که سرفاصله های حرکت قطارها و همچنین زمان انتظار مردم برای ورود واگن به ایستگاه افزایش پیدا کند. چنانچه واگن های جدید به خط جدید مترو وارد شود امیدوار خواهیم بود که سرفاصله ورود قطار به ایستگاه ها به کمتر از 3 دقیقه برسد.

به گزارش خبرنگار تهران پرس، هابیل درویشی مدیرعامل متروی تهران در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس جدول زمان بندی شده، قرار است هر ماه یک ایستگاه در خط ۳ افتتاح شود که در صورت تحقق این روند، تا پایان سال شاهد افتتاح کامل خط ۳ به طول ۳۷کیلومتر خواهیم بود که جنوب غربی تهران را به شمال شرقی آن متصل می کند