عدم تردد وسائل نقلیه از خیابان سنگ فرش 17 شهریور موجب نارضایتی اهالی محل و کسبه این خیابان شده است.این در حالی است که شهرداری تهران با هدف ایجاد منطفه فرهنگی در این خیابان اقدام به اجرای این پروژه کرده اند.ولی تا به الان فکری برای اهالی کسبه خیابان 17 شهریور از طرف مدیریت شهری نشده است.در همین حال دو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت وگو با تهران پرس از برنامه های این کمیسیون برای رفع مشکلات اهالی کسبه این خیابان خبر دادند.

بازگشایی تعدادی از معابر خیابان 17 شهریور

اسماعیل دوستی در خصوص اینکه بعد از گذشت حدود 2 ماه از تجمع اهالی محل و کسبه خیابان 17 شهریور مقابل درب شورای شهر تهران و نارضایتی این افراد از محله مذکور و اقدامات مدیریت شهری تا به الان اظهار داشت:طی جلسه ای که اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل و همچنین معماری و شهرسازی شورای شهر و همچنین با حضور شورایاری ها و شهردار منطقه برگزار گردید،نقاط ضعف و قوت پروژه خیابان 17 شهریور را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی در ادامه افزود:مقرر گردید که حوزه معاونت فنی و عمرانی و معاونت شهرسازی با همکاری شهردار منطقه،سریعا مشکلات بوجود آمده در این منطقه را مورد بررسی قرار دهند.به هر لحاظ شهرداری تهران هزینه ای بابت اجرای پروژه خیابان 17 شهریور پرداخت کرده است.این که برخی از اهالی محل و کسبه این خیابان از نحوه اجرای پروژه رضایت کافی ندارند را بایستی در کارگروه تشکیل شده مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این که تعداد زیادی از اهالی کسبه خیابان 17 شهریور از اجرای پروژه سنگ فرش این خیابان رضایت کافی نداشتند خاطرنشان کرد:قرار بر این شد که تعدادی از معابر ورودی این خیابان که موجب تسهیل در رفت و آمد می شود را شهرداری تهران بازگشایی کند تا تردد برای اهالی کسبه مهیا و ایجاد شود.

دوستی در ادامه درباره حضور متکدیان و دستفروشان در این خیابان نیز گفت:سابق بر این متکدیان در این خیابان فعالیت داشتند.البته چیزی که مشخص است این که تکدی گری در بسیاری از خیابان های کلانشهر تهران به صورت عرف و قانونی درآمده است و هیچ سازمان و نهادی توانایی مقابله با این معضل اجتماعی را ندارد.

وی گفت:پروژه خیابان 17 شهریور که از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران بوده است مورد تایید است،ولی بایستی مشکلات و مواردی که موجب نارضایتی برخی از اهالی کسبه این خیابان شده است توسط مدیریت شهری برطرف شود.

خیابان 17 شهریور برای عابران پیاده مشکل زا است

محسن سرخو در خصوص اینکه بعد از گذشت حدود 2 ماه از تجمع اهالی محل و کسبه خیابان 17 شهریور مقابل درب شورای شهر تهران و نارضایتی این افراد از محله مذکور و اقدامات مدیریت شهری تا به الان اظهار داشت:شغل اهالی کسبه خیابان 17 شهریور به گونه ای است که نیازمند تردد خودرو و همچنین عابران بیشتر است.

وی در ادامه افزود:برخی از این افراد نمایشگاه اتومبیل و تعمیرگاه خودرو دارند که لازم است برای درآمدزایی از این کسب خود،خودروها و موتورسیکلت ها در این منطقه به طور آزاد تردد و جابجا شوند.

این عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان این که از ابتدای اجرای طرح پیاده رو خیابان 17 شهریور بسترسازی لازم جهت فضاسازی عبور و مرور و تردد حتی برای افراد پیاده صورت نگرفته است این طرح با شکست مواجه شده است خاطرنشان کرد:افرادی که به صورت پیاده از این منطقه عبور می کردند به لحاظ امنیت و فضاسازی برای تردد احساس نارضایتی می کردند.

سرخو در ادامه تصریح داشت:لازم است شهرداری تهران قبل از اجرای طرح پیاده رو سنگ فرش که در طی برنامه پنج ساله بایستی در 22 منطقه اجرایی و عملیاتی شود،ضمن توجه به کاربری ها توجه ویژه ای به فضاسازی برای تردد راحتر افراد پیاده در این محل ها مهیا کند.

وی گفت:تا الان شهرداری تهران هیچ گونه اقدامی در جهت رضایت اهالی محل و کسبه خیابان 17 شهریور انجام نداده است.البته در شورای شهر تهران کارگروهی جهت ارائه پیشنهادهایی به شهرداری برای تسهیل عبور و مرور در این خیابان تشکیل شده است که تلاش داریم به سرعت این کار را به سرانجام برسانیم.

اوایل مهر ماه سال 91 بود که ساکنان و مغازه‌داران خیابان 17 شهریور در فاصله میدان امام حسین تا میدان شهدا با حضور نیروهایی از طرف شهرداری برای انجام دادن تغییرات وسیعی در این خیابان مواجه شدند و البته هر چه نارضایتی خودشان را اعلام کردند گوش شنوایی در کار نبود و با سنگفرش شدن این خیابان، راه به روی ماشین‌ها بسته شد.