به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران، در خصوص طرح "اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران" با اشاره به اینکه یکی از ریشه های کلمه انسان، نسیان به معنای فراموشی است و انسان یعنی فراموشکار، گفت: مدت زیادی از دیدار ما با مقام معظم رهبری نمی گذرد که در این جلسه ایشان پند و اندرزهایی را برای شورا در حفظ باغات و فضای سبز داشتند. خروجی این دیدار تصویب مصوبه حفظ باغات و صیانت از درختان شهر تهران و تصویب مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران بود.

وی با قرائت آیه 44 سوره انعام، گفت: از کمیسیون معماری و شهرسازی که کار آنها قطع درختان است تا به جای آن تیرآهن کاشته شود، انتظاری نداریم اما از سایر اعضای شورای شهر انتظار داریم کمک کنند تا از درختان شهر صیانت شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست، خدمات شهری و شورای شهر تهران با بیان اینکه دیگر زمینی در شهر تهران باقی نمانده است، تاکید کرد: دو ماه از مصوبه شورا نگذشته است و می خواهند جریمه های قطع درختان را کاهش دهند و می گویند جریمه ها توجبه اقتصادی ندارد و جرایم بیش از میزان تورم است، سوال اینجاست مگر قرار است قطع درخت توجیه اقتصادی داشته باشد و مگر جرایم قطع درخت مشابه کرایه تاکسی است که با افزایش تورم تطبیق داشته باشد. جریمه باید بازدارنده باشد.

حافظی اعلام کرد: اگر درختی جلوی پارکینگ است می توان برای جابجایی آن تهمیداتی را اتخاذ کرد نباید به خاطر چنین مواردی مصوبه ای را که تصویب شده است را نادیده بگیریم تا همه چیز به تاراج برود.