به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس به گزارش رسانه‌های مکزیک، طوفان پاتریشیا روز گذشته ده‌ها خانه مسکونی در این کشور را ویران کرد اما با وجود آن‌که این طوفان به عنوان قوی‌ترین طوفان در تاریخ هواشناسی قرار گرفت، به افسردگی گرمسیری بدون ایجاد فاجعه در مکزیک تنزل یافت.

رسانه‌های مکزیکی همچنین گزارش دادند که طوفان پاتریشیا در روستای «چاملا» در ایالت «خالیسکو» در غرب مکزیک و مناطقی از شمال این کشور ده‌ها خانه مسکونی را بدون بر جای گذاشتن تلفات انسانی، ویران کرد زیرا ساکنان این مناطق در یک اقدام پیشگیرانه خانه‌های خود را تخلیه کرده بودند.

«انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک از طریق صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که تاکنون هیچ گزارشی از خسارات عمده در پی رخداد طوفان «پاتریشیا» در این کشور وجود نداشته و همچنین تصریح کرد که به زودی قرار است از مناطق آسیب دیده طی این حادثه طبیعی بازدید کند.

تا روز گذشته در مکزیک 250 خانه مسکونی در این کشور در پی رخداد طوفان «پاتریشیا» تحت تاثیر جاری شدن سیل‌ها قرار گرفته‌اند و ده‌ها خانه نیز به طور کامل ویران شدند در حالی‌که همچنین در برخی از مناطق این کشور رانش‌ زمین در جاده‌ها و سقوط درختان دیده می‌شود.

بر اساس یک گزارش ارائه شده توسط دولت مکزیک، «پاتریشیا» کشته و زخمی شده‌ای در مناطق تحت تاثیر خود بر جای نگذاشته است و تنها تاکنون موجب خسارات جزئی در بنادر اقیانوس آرام شده است.

با توجه به گزارش مرکز ملی طوفان آمریکا، طوفان «پاتریشیا» روز گذشته در ساعت 15:00 به وقت گرینویچ ایالت «ساکاتکاس» در شمال مکزیک را فرا گرفت و این پیش‌بینی وجود دارد که این ایالت همچنان در معرض خطر باران‌های سنگین قرار داشته باشد.

طوفان «پاتریشیا» ممکن است منجر به آسیب‌های فاجعه‌بار گردد چراکه پیش از رانش زمین، بادهای تؤام با این طوفان به شدت 325 کیلومتر بر ساعت نیز رسیدند که آن را به قدرتمند‌ترین طوفان در طول تاریخ هواشناسی در مقایسه با طوفان «هایان» با بادهایی با سرعت 315 کیلومتر بر ساعت که در سال 2013 میلادی فیلیپین را در هم نوردید و 6 هزار کشته بر جای گذاشت، تبدیل کرده است.