به گزارش پارس به نقل از ایرنا، منابع رسمی هند امروز اعلام کردند ˈگوپی نات موندی ˈ وزیر توسعه مناطق روستایی، حکومت شوراها، آب آشامیدنی و بهداشت هند در یک تصادف جاده ای در دهلی نو گشته شده است .

این وزیر 64 ساله هندی و یکی از رهبران حزب ˈبهارتیا جاناتاˈ (بی جی پی ) هفته قبل و پس از مراسم سوگند ˈنارندرا مودیˈ نخست وزیر جدید هند به کابینه راه یافته بود.

گزارش می شود موندی در مسیر فرودگاه دهلی نو و در ساعت 20/6 دقیقه صبح امروز به وقت محلی در حادثه رانندگی کشته شده است .

حادثه تصادف در یک تقاطع رخ داده و پزشکان برای احیای وزیر هندی یک ساعت تلاش کردند اما عملیات امداد و نجات نتیجه بخش نبود.

هنوز جزییات کامل این حادثه مشخص نشده است اما جاده های هند در شب هنگام و صبح های زود جولانگاه خودروهای سنگین و با رانندگی غیر استاندارد است.

دادگاه عالی هند حدود دو ماه قبل با ناامن خواندن جاده های این کشور به آنها لقب ˈغول های قاتلˈ داد .

این دادگاه درحکمی فرمان ایمن سازی و ترمیم جاده های این کشور را برای کنترل آمار تصادفات که به صورت روز افزون درحال افزایش است، صادر کرد.

براساس این حکم دولت های ایالتی موظف هستند ظرف سه ماه راه کارها و تمهیدات لازم را برای ایمن سازی جاده های هند و افزایش امکانات و صدور گواهی سلامت خودروها را به کمیته دادگاه عالی اعلام کنند.

ˈپی ستاسیووام ˈ رییس کمیته دادگاه عالی هند اعلام کرد،جاده های هند بسیار ناامن هستند و با توجه به افزایش آمار تصادفات اقدامات ایمن سازی برای اطمینان از جان مسافران ضروری است.

آمار ثبت شده نشان می دهد تصادفات جاده ای در سال 2010 میلادی در هند 500 هزار مورد بوده و بیش از 700هزار نفر کشته و زخمی شده اند.

براساس گزارش دادگاه عالی هند درهرچهار دقیقه یک نفر در تصادفات جاده ای جان خود را در این کشور از دست می دهد و حوادث رانندگی از جمله بزرگترین چالش های پیش روی دولت این کشور است که نیاز به توجه فوری دارد.

قوانین رانندگی درهند به درستی اجرا نمی شوند و تاکنون مقام های دولتی به این امر توجه خاصی نکرده اند و پلیس بخصوص نیروهای راهنمایی و رانندگی دراین کشور پهناور بسیار ضعیف هستند.