به گزارش پارس به نقل از ایرنا، دلاور نظری چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از خانه سالمندان نرگس شهرستان خرمدره در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دولت یازدهم به پررنگ شدن نقش تشکل های کارگری و کارفرمایی و رفع مشکلات آنها توجه شده، افزود: با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تلاش استان ها بیش سه هزار تشکل در این مدت به مجموع تشکل ها افزوده شده است.

وی شمار تشکل های کارگری و کارفرمایی در کشور را حدود 12 هزار تشکل عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی این تشکل ها آشنا کردن بیشتر کارگران با وظایف، اختیارت، تعهدات و حقوق آنان است.

نظری ادامه داد: در مجموع این تشکل ها تلاش می کنند کارگران را با حقوق صنفی خود بیش از گذشته آشنا کنند که تحقق این مهم بسیاری از مشکلات این بخش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

** قانون کار مانع کسب و کار نیست

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از سال 69 که قانون کار در کشور اجرا شد، مشکلات حاشیه ای برای واحدهای تولیدی به وجود آمد، گفت: قانون کار را مانع کسب و کار نمی دانیم و در صورت وجود نیز در رده های بسیار پایینی قرار دارد.

وی بیان کرد: در اصل ، قانون کار، قانونی حمایتی است که هم کارگر و هم کارفرما را مورد حمایت قرار می هد و وظیفه کارفرما آشنا کردن کارگران زیر پوشش با قانون کار و تامین اجتماعی در راستای تعامل بیشتر است.

نظری یادآوری کرد: هم اکنون چالشی در حوزه تشکل های کارگری و کارفرمایی وجود ندارد و رقابتی که در گذشته بین آنها وجود داشت، اکنون به رفاقت تبدیل شده است.

به گفته نظری تشکل های این وزارتخانه در پنج بخش شوراهای اسلامی کار، انجمن های صنفی، نماینده کارگران، بازنشسته ها و بخش نهایی و تکمیل کننده آن کارفرمایی فعالیت می کنند.