به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس امین صابری‌نیا اظهار داشت: در ایام عزاداری ماه محرم و صفر، اورژانس کشور برای ایام تاسوعا و عاشورا همچنین اربعین حسینی آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز خدمات ویژه ای را ارائه کند.

وی تصریح کرد: تیم‌های اورژانس در روزهای تاسوعا و عاشورا در محل‌‌های پر ازدحام و شلوغ عزاداران حضور دارند تا در صورت بروز حوادث احتمالی برای مردم، بتواند به سرعت به آنها خدمات ارائه دهد، همچنین وزارت بهداشت در ایام اربعین حسینی نیز که مردم به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

رئیس اورژانس کشور افزود: در ایام اربعین در مبادی خروجی کشور و در مرزها، اورژانس حضور دارد تا پاسخگوی نیازهای مردم باشد و در سایر ایام ماه محرم نیز اورژانس آماده است تا به تمامی مردم مناسبت‌ترین خدمات را ارائه دهد.

صابری‌نیا به نظارت کارشناسان بهداشت بر تولید و عرضه مواد غذایی نذری و آگاهی بخشی به مردم در حوزه بهداشت در ایام عزاداری ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: اورژانس در این مرحله، با معاونت بهداشت همکاری دارد و برای آموزش مردم با توجه به سیاست‌های کلی معاونت بهداشت اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: در ایام سوگواری پرسنل اورژانس بصورت ویژه در پایگاه‌ها مستقرند تا در صورت حرکت دسته‌های عزاداری و مسدود شدن برخی مسیرها در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند به ارائه خدمات بپردازند و ستاد نیز نظارت‌های ویژه‌ای را دارد و تاکنون نیز مشکلی گزارش نشده است.