به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام و المسلمین زکریا ستوده مسئول حوزه عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص سوگواری دانش‌آموزان و فرهنگیان در ماه محرم اظهار داشت:‌ با همکاری صدا و سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، هیأت رزمندگان اسلام و بسیج دانش‌آموزی در روز گذشته سوگواره‌ «احلی من العسل» به تبعیت از حضرت قاسم (ع) و به پاس قدردانی از این نوجوان عاشورا و 36 هزار شهید دانش‌آموز، در سراسر کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در ماه محرم و صفر برای مدارس در نظر گرفته‌ایم که به عنوان مثال در همه استان‌ها، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با همکاری هیأت رزمندگان اسلام برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ستوده افزود: هر روز در دهه اول این ماه در حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش، زیارت عاشورا و مرثیه‌خوانی برگزار شده و در همه مدارس ضمن سیاه‌پوش شدن، مراسم زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

مسئول حوزه عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: حوادث در تاریخ زیاد به وجود می‌آید؛ اما بعد از مدتی فراموش می‌شوند اما از عاشورا 1376 سال می‌گذرد و نه تنها به فراموشی سپرده نشده بلکه هر سال بهتر از سال گذشته این مراسم انجام می‌شود و نه تنها شیعیان بلکه همه انسان‌های آزاده، این ایام را گرامی می‌دارند.