به گزارش پارس نیوز: مدتی است که بازار هنر در ایران رونق گرفته و به‌تبع آن وب سایت‌ها و نرم‌افزارهای تلفن‌های هوشمند هم کم‌وبیش برای سرویس‌دهی در این حوزه شکل‌گرفته‌اند که هرکدام خدمات متفاوتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. به‌تازگی نرم‌افزاری جامع به نام «نرم افزار گالری گرد» وارد این بازار شده که سرویس‌های متنوع و پرکاربردی را به علاقه‌مندان هنر، گالری گردها و گالری دارها ارائه می‌دهد.

از آن جمله ارائه «تایم لاین» برای اطلاع‌رسانی از زمان برگزاری نمایشگاه‌ها و اطلاعات مربوط به آن است که قابلیت گذاشتن نظر و امتیازدهی برای نمایشگاه‌ها را می‌دهد.

یکی دیگر از خدمات این نرم‌افزار «خبرخوان هنری» آن است که با استفاده از سایت‌های معتبر فارسی و بسیاری سایت‌های معتبر خارجی این اخبار را جمع‌آوری می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین بخش این نرم‌افزار قابلیت اسکن آثار هنری توسط دوربین گوشی است، در این بخش می‌توانید آثار هنری که دارای برچسب گالری‌گرد هستند در هرکجای دنیا اسکن کنید و اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنید. توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار می‌خواهند که در سال‌های آینده با قرار دادن آثار هنری بیشتر در پایگاه داده این نرم‌افزار آن را به قوی‌ترین و جامع‌ترین پایگاه اطلاعاتی آثار هنری در ایران تبدیل کنند.

طبق اعلام توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار، به‌زودی وب‌سایت گالری‌گرد هم خدمات جامع‌تری ازجمله ارائه آمار و آنالیز حراجی‌ها و آثار هنرمندان منتشر خواهد شد.

نسخه آندروید این نرم‌افزار در دسترس عموم قرارگرفته و از طریق نرم‌افزار بازار و گوگل پلی و یا وبسایت www.gallerygard.com می‌توان دانلود کرد. همچنین نسخه IOS این نرم‌افزار در ماه آینده ارائه خواهد شد.