پايگاه خبري تحليلي «پارس»- اپلیکیشن «تاکسی یاب» که تاکنون در بیش از 30 کشور و 160 شهر جهان برای سرویس دهی به مسافران راه اندازی شده است، به زبان فارسی و با ویژگیهای ایرانی به بازار آمد تا صفحه دیگری را از توانمندیهای دنیای دیجیتال و تلفن های هوشمند به روی مخاطبان بگشاید.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، این نرم افزار از یکسو، به مسافران کمک می کند تا سریعتر و راحت تر بتوانند به تاکسی دسترسی یابند و از سوی دیگر، رانندگان تاکسی ها نیز ناچار نخواهند بود برای پیداکردن مسافر در کوچه ها و خیابانها پرسه بزنند یا منتظر تلفن آنها باشند.

این روند به نوبه خود، به کاهش ترافیک و کاهش آلایندگی هوا در کلانشهرها کمک می کند.

تاکسی یاب که روی گوشی های هوشمند نصب می شود، اطلاعات مسافر را ثبت می کند و به او اجازه می دهد تا در هر زمان و مکانی، نزدیکترین تاکسی را فرابخواند. شیوه کار آن، به این صورت است که به محض ثبت مبدا و مقصد سفر از سوی مسافر، این اطلاعات به مرکز کنترل تاکسی ها منتقل شده و بلافاصله، نزدیکترین تاکسی به محل اعزام می شود.

عرضه کنندگان نرم افزار تاکسی یاب به بازار، «محاسبه هوشمندانه کرایه ها» را از دیگر ویژگیهای آن عنوان می کنند و می گویند که این شیوه، موجب می شود مسافران با اطمینان بیشتر و هزینه کمتری از تاکسی استفاده کنند.

از آنجا که ورود این نرم افزار به صنعت حمل و نقل کشور تازگی دارد، فعالیت آن در حال حاضر در تهران - پایتخت - و به صورت آزمایشی است، اما دست اندرکاران آن اطمینان دارند که درخواست الکترونیکی تاکسی بزودی جای خود را در میان ایرانیها پیدا خواهد کرد.

دانلود اپلیکیشن تاکسی یاب، رایگان است و علاقه مندان می توانند آن را از سایت تاکسی‌یاب www.taxiyaab.com دانلود کنند.