~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس احمد صافی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان و روز خانواده که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروز سخن از پیوند دو نهاد مقدس هستی، خانه و مدرسه است و اگر پیش‌دبستانی، دبستان، دبیرستان و دانشگاه را می‌خواهید، مدرسه را دریابید و بستر مدرسه به خانه مربوط است.

صافی افزود: خانواده‌ها مسئولیتی در خصوص 13 میلیون و 250 هزار دانش‌آموز و هزاران آدم‌های باسواد دارند و مسئولیتی در خصوص اخلاق، عبادت، سلامت جسم و روان و آگاهی دانش‌آموزان بر عهده دارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان فرهنگی با بیان اینکه هفته انجمن اولیا و مربیان و مسئولیت آن بسیار مهم است، گفت: خانواده نهاد فراسازمانی و مهمترین نهاد است و موفقیت سند تحول آموزش و پرورش مستلزم همکاری خانواده‌هاست.

وی گفت: 62 درصد بازنشستگان کشور و 750 هزار نفر از بازنشستگان در آموزش و پرورش هستند و وزیر آموزش و پرورش سال گذشته موافقت کرد که در 105هزار مدرسه مشاوری از بازنشستگان وجود داشته باشد.