~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد رستگاری در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس در مورد پیش بینی کیفیت هوای تهران در ایام سرد سال گفت: پیش بینی می‌کنیم کیفیت هوای تهران در ایام سرد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمی بهبود پیدا کند ولی اختلاف آن زیاد نیست.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که باعث می شود پیش بینی بهبود نسبی کیفیت هوا را برای ایام سرد سال داشته باشیم بهبود کیفیت سوخت و گاز سوز شدن نیروگاه‌‌ها است و اینکه هم اکنون در تهران نیروگاه مازوت سوز نداریم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران اظهار داشت: افزایش سهم مصرف گاز در صنعت نسبت به سال‌های گذشته و افزایش از رده خارج کردن خودورهای فرسوده در سال 93 از دیگر عواملی است که به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند.

رستگاری اظهار داشت: ارتقای استاندارد خودروها از یورو 2 به یورو 4 نیز موضوعی است که در طولانی مدت و با ورود بیشتر این خودروها اثر آن به مرور مشخص می‌شود اما در مورد وارونگی دما باید گفت که این پدیده یک پدیده طبیعی و غیر قابل کنترل است که امکان از بین بردن آن وجود ندارد و باید تلاش کنیم با اقدامات کنترلی از افزایش میزان آلاینده‌ها تا مرز خطر جلوگیری کنیم.