~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد‌رضا فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس طی نامه‌ای دستور‌العمل اجرایی آیین‌نامه انجمن‌های علمی دانشجویی را به همه معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

 این دستورالعمل به منظور تشکیل، توسعه و تقویت دبیرخانه انجمن‌های علمی دانشجویی و در جهت ساماندهی، تشویق و حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان و نیز قانونمند کردن و یکسان‌سازی این فعالیت‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در 6 شهریور‌ماه سال‌جاری به تصویب شورای مرکزی نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت رسید.

 همچنین دبیرخانه شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت، افق برنامه یک ساله خود را در سال تحصیلی 1395– 1394 تحقق شعار "هر دانشکده، یک انجمن علمی دانشجویی" قرار داده است.

  فصل اول این دستورالعمل به شرح وظایف دبیرخانه کمیته نظارت دانشکده، نحوه تشکیل جلسات کمیته نظارت و مراحل صدور مجوز فعالیت‌ها پرداخته و در فصل دوم به نحوه بررسی و صدور مجوز تأسیس انجمن علمی و برگزاری انتخابات و نظارت بر آن اشاره شده است.

ارکان و تشکیلات انجمن‌های علمی دانشجویان علوم پزشکی در فصل سوم مشخص شده و در فصل چهارم  نحوه طرح و رسیدگی به شکایات و تخلفات انجمن‌های علمی دانشجویی شرح داده شده است.

 گفتنی است، آیین‌نامه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در 5 فصل و 25 ماده به تصویب وزیر بهداشت رسیده و توسط معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت به همه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت اجرا ابلاغ شده است.