به گزارش پارس به نقل از تسنیمشاهین آخوندزاده در حاشیه مراسم افتتاح «اتاق تمیز» که وزیر بهداشت نیز حضور یافت به خبرنگار تسنیم از جذب نخستین سرباز محقق در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و افزود: این سرباز که فارغ‌التحصیل پزشکی است امروز در مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی همدان جذب شد.

وی ادامه داد: در گذشته به ندرت و به صورت استثنا چنین سرباز‌هایی به صورت امریه پذیرفته می‌شدند ولی ما امروز شاهد آن هستیم که پذیرش و جذب سرباز محقق در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت ساختارمند درآمده است. 

آخوندزاده تصریح کرد: آقایانی که در رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند و مقاله دارند می‌توانند دوران سربازی خود را در مراکز تحقیقاتی بگذرانند و این باعث می‌شود تا از مهاجرت این محققان جلوگیری شود.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: ما باید بیشترین تمرکز و پشتیبانی خود را از محققان جوان داخل کشور داشته باشیم و نگذاریم آنها مهاجرت کنند زیرا متأسفانه بازگرداندن این افراد به کشور کار آسانی نیست. 

آخوندزاده در توضیح تسهیلاتی که به سربازان محقق در دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود اظهارکرد: به این افراد فرصت تحقیقاتی ارائه می‌شود و از آن دانشگاه حمایت مالی نیز خواهد شد و فرصت تحقیقاتی در حوزه تحقیقات خواهد بود.