به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس فاطمه دانشور در جریان یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن قدردانی از شهرداری تهران به دلیل پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در منطقه 12 و به ویژه هنری، اظهارداشت: همین که تابو آسیب‌های اجتماعی شکسته شده است و مسئولان در این خصوص نگرانی‌های خود را مطرح می‌کنند جای خوشحالی و خرسندی دارد.

وی تصریح کرد: در گذشته اصلاً نمی‌شد صحبت‌هایی را در خصوص بروز اینگونه آسیب‌های اجتماعی در محلات عنوان کرد و خوشحالیم که مدیریت شهری توانسته است با طراحی مسائل مختلف به کاهش آن‌ها بپردازد.

دانشور با اشاره به مسائل و آسیب‌های اجتماعی مختلف در محله هرندی، گفت: آسیب‌ها در این محله از پیچیدگی و از انباشتگی زیادی برخوردارند و این هم به دلیل عدم حساسیت مسئولان در گذشته بوده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برنامه‌های مختلف توسعه‌ای(برنامه اول تا برنامه ششم) هیچ اقدامی و طرح برای موضوعات اجتماعی پیش‌بینی نشده بود که امیدواریم در برنامه ششم و حقوق شهروندی نگاه ویژه‌ای به مسائل اجتماعی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: حضور موثر مدیران شهری و تدوین برنامه ششم و به ویژه در حوزه اجتماعی ضرورت دارد و امیدواریم این موضوع مورد توجه تصمیم‌سازان قرار بگیرد.

وی همچنین به عدم حضور یکپارچه در منطقه هرندی اشاره کرد و گفت: تمامی اقدامات و برنامه‌ها باید به صورت یکپارچه و پیوسته در این محله انجام شود ضمن اینکه شورا باید در تهیه و تدوین آن نقش داشته باشد.

وی از شهرداری تهران خواست تا سند انضباط اجتماعی را به صورت مکتوب شده به شورا ارائه کند تا اعضا نیز نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

دانشور با تاکید بر اینکه مداخله در هرندی فقط در فضای کالبدی و فیزیکی نیست، گفت: مداخله اجتماعی مهمترین موضوعی است که باید در طرح انضباط اجتماعی هرندی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به عدم تعامل دستگاه‌های مختلف در حوزه اجتماعی و همچنین کاهش آسیب‌ها، گفت: هم‌اکنون شاهد تقابل بین دستگاه‌ها هستیم و امیدواریم این روند، اصلاح شود و دستگاه‌های مختلف به وظایف خود عمل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بایستی قوانین حمایتی در مجلس شورای اسلامی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.